Vi har ganska nyligen byggt ett hus där övervåningen inte är inredd. Vi planerar att göra så och då undrar jag vad det är för nackdel att använda sig av en annan elektriker till övervåningen? Påverkar det någon ansvars klausul eller något om något fel skulle inträffa? Ja, jag vet inte exakt hur jag ska beskriva frågan mer än så, så ordet är fritt...

Givetvis är båda behöriga elektriker.
 
Njaa. Det stora problemet brukar vara att många elektriker "vägrar" att ta över där en annan slutat. men går din nya elektriker md på det så är det nog bara att köra.

Rent hypotetiskt så kan man tänka sig en situation där det blir ett fel, och där de båda skyller på varandra. Och det finns nog lite större risk att den första firman kommer att strula om något fel uppstår i deras delar. Typ att vägra ens kolla på det, "låt din nya elektriker fixa osv".

OM det är så att redan ganska mycket är draget på övervåningen, så kan det vara så att den ursprunglige elektrikern kommer att kunna göra ett snabbare jobb, han vet hur rörern går, han vet hur han tänkte när det gjordes. Eller borde veta det.
 
Inga problem...var och en ansvarar för sina jobb och allt ska dom väl dokumentera....
 
Jag tror inte det är några problem. Skriv avtal så ansvarar den nya bara för de han gör. Vi elrenoverade huset, exklusive två badrum o köket pga att dessa renoverats tidigare....det var inga problem. Sen om elektrikern på np av någon anledning gjort ett dåligt jobb med el centralen, jfb eller så så kommer du få veta det. Ett tips är att betala för testning.
 
Förstår inte varför?
Är du missnöjd med den tidigare? För jag tror inte du kommer att spara pengar på det då den första elektrikern har bättre koll på anläggningen...
 
O
Är det så att byggt ett nyckelfärdigthus? med oinredd vind?
Då borde problemet att hitta en bra elektriker det svåra... :)
Förhoppningsvis så har de förberett med tomrör till vinden när de byggde huset.
Rent juridiskt finns det inga problem. vad jag kan se!
Bjud in elektrikern tidigt i bygget, för att få reda på hur han vill dra upp elen på vinden å andra tankar... Så ni kan samarbeta....
 
Jo. bygget är med oinredd öv.
Vår elektriker var lite "alternativ".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.