Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hej!
Jag undrar om någon har gjort eller om det går att anlita företag från Polen när man vill bygga hus?
 
Vi anlitade en svensk firma med polsk arbetskraft till ett stambyte. I vår lägenhet lyckades dom inte utföra ett enda moment rätt. Fler av grannarna har också synpunkter på allt ifrån kommunikationssvårigheter till felaktigt inkopplad el.

Men, dom har också gjort bra saker. Precis som med vilka människor som helst, oavsett bransch och ursprung, så finns det dom som är bra och dom som är dåliga i sitt yrkesutövande. I vår bransch (bygg) skulle jag tippa att andelen skickliga yrkesmän ligger någonstans runt 40%.

De problem som jag ser med polsk arbetskraft är dels att det kan vara svårt att kommunicera om man inte kan polska, och dels att dom inte är insatta i svenska byggregler och normer. Man får helt enkelt vara påläst själv och räkna med att spendera en hel del tid på bygget för att övervaka och rätta till fel och brister.
 
(Janbo)vilket företag det var som du anlitade?
 
Hej! Jag är intresserad av detta med polska byggjobbare. Skulle du kunna vara snäll och nämna de byggföretag med polska arbetare som du känner till? Svar till:
kondrads@hotmail.com
 
Hej!

Jag vill också gärna komma i kontakt med den polska firman du nämnde. Maila gärna mig också!

Tack på förhand!
 
Personligen skulle jag dra mig för att anlita en entreprenör som har msn.com resp. spray.se som sin email-adress.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.