Hej,

Min BRF ska dränera vårt flerbostadshus som är ett smalhus från 40-talet. Ca 40 + 20 meter dränering med finplanering och vissa andra fuktskyddsåtgärder. Jag skulle gärna höra om folk här har tips på bra företag i stockholmsområdet! Helst ska de vara certifierade inom isodrän.
 
Själv valde jag en firma (bor ej i Sthlm) som är certifierade via fuktspärrsteknik. Då dokumenteras allt med bilder som sen skickas in till FST som sedan skickar hem ett dokument med bilder och text och godkänner att det är rätt utfört.
 
Är dom certifierade inom isodräns system ska de ju följa alla de anvisningar, checklistor osv som dom har upprättat. Sen kommer vi även utföra en förbesiktning innan schakten fylls igen för att säkerställa att det är korrekt utfört!
 
BirgitS
I ett radhusområde jag känner till anlitade man http://www.draneringsexperten.se/ Eftersom man först upphandlade för en länga och sen förlängde för de andra så antar jag att man var nöjd med deras arbete.
 
I vår förening anlitar vi just nu JE Mark AB för att utföra dränering samt lite kompletterande markarbete i samband med detta.

De verkar seriösa och vet vad de gör.
 
Kontaktade JE Mark AB, de var tyvärr uppbokade ett år framöver med ett stort område.. Kanske är er enorma förening de tagit sig an?
 
muchcup skrev:
Kontaktade JE Mark AB, de var tyvärr uppbokade ett år framöver med ett stort område.. Kanske är er enorma förening de tagit sig an?
Nopp, vi är inte de skyldiga :)

De har börjat återställa och lägga gräsmatta hos oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.