Drog en nätverkskabel på vinden för 3 år sedan lärde mig nu att det inte var så smart att punktera ångspärren. Försökte täta med tejp från Beijer vilket hade helt värdelös häftförmåga och resultatet blev ju sådär. Borrade ett hål för mycket som gick rätt upp i regeln till vänster på bilden och där kommer man ju inte åt med tejp finns det någon typ av tätningsmassa/lim som man kan fylla i och hoppas att det blir tätt? Det är en hyresrätt marklägenhet med elpanna så jag antar att det är neutralt tryck i lägenheten. Sitter en centraldamsugare på vinden med utblåset där också så det jag undrar är hur stor är risken att det blir fuktskador och om jag kan förvärra det på något vis med att täta det då det inte värkar ha blivit något på 3 år. Och ja det blir att anlita hantverkare hädanefter till allt.

En nätverkskabel täckt av dåligt sittande tejp där den punkterat en ångspärr på vinden, omgiven av isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Små hål är inte någon katastrof. Hur mycket isolering ligger där?

Det finns speciell supertejp som är till för att fästa och täta vid genomföringar och mot andra material. Den tejp du använt verkar vara en som är till för att tejpa ihop olika plastark.

Edit: såg att det varit så i tre år. Då kan jag meddela att det inte är någon fara och du förvärrar aldrig något genom att täta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.