Hur avslutar man husets ångspärr när den skall möta badrumets fuktspärr?
Känns helt fel att skära sönder ångspärren i huset.Känns som hela iden med ångspärren (som skall vara absolut tät),försvinner när man skär sönder den bakom fuktspärren.Någon som vet hur detta fungerar?:S
 
De kan bli problematiskt. Kan iaf säga hur vi löste det i min kompis hus. Vi skapade en vetilerat spalt mellan yttervägg och badrummets vägg. Ytterväggen rördes ej.
 
kamilenski skrev:
De kan bli problematiskt. Kan iaf säga hur vi löste det i min kompis hus. Vi skapade en vetilerat spalt mellan yttervägg och badrummets vägg. Ytterväggen rördes ej.
Kan du beskriva/förklara lite närmare?
 
markus97 skrev:
Kan du beskriva/förklara lite närmare?
Det handlade om ett badrum på öv. Gipsplattan från taket åkte ut. Påspikade 45+45 reglar och minerit skiva på detta. Luften rör sig fritt från kattvinden upp till en spalt vid taket.
 
nino skrev:
Plasten kan sitta kvar.
[länk] länk till broschyr om badrumsrenovering
Visst kan den sitta kvar. Men det är viktig att använda icke organiska material mellan plasten och tättskiktet.
 
kamilenski skrev:
Visst kan den sitta kvar. Men det är viktig att använda icke organiska material mellan plasten och tättskiktet.
Jag ska ju ha konstruktionsplywood mellan plast och tätskikt.. Fast jag har ju skurit en del i plasten så den är inte helt 100% tät längre.. frågan är om man ändå ska ta bort det och ansluta till tätskiktet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.