Tjaa. Borde väl gälla kan man tycka. Observera att köp av fastighet, tomten i ditt fall regleras av annat lagrum. Ev. kan det hävdas att en husbyggsats är en måttanpassad beställningsvara, och där har jag för mig att ångerrrätten inte gäller.

Edit: Läste just att man speciellt måste avtala bort ångerrätten om den inte skall gälla specialtillverkade varor.
 
Lagen gäller vid

köp av lösa saker Lagen gäller när du som konsument köper lösa sakerför enskilt ändamål av en näringsidkare.Som lösasaker räknas varor, till exempel bilar, TV-apparateroch hushållsmaskiner men också gaser och vätskor.Det spelar ingen roll om varan är ny eller begagnad.

Ovanstående är från kunsumentköplagen. Tror inte att ett hus räknas som ett löst föremål.
 
Jo ett hus är lösöre. En fastighet är inte lös egendom. Men huset innan det står byggt på tomten och blivit en del av fastigheten är lös egendom.

Skall tillägga att jag är inte advokat eller juristutbildad, så kolla min uppgift innan någon agerar efter den.
 
Nyfiken som jag är så kontaktade jag konsumentrådgivningen och fick följande information:

- Då hussatsen är en lösöre ska ångerrätten gälla som vanligt vid distanshandel.
- Då hustillverkaren inte har etablerad försäljning officiellt på distans så gäller ångerrätten nog inte. Dom tog ett exempel om jag ringer till någon klädbutik och beställer hem ett par byxor så gäller inte ångerrätten vid distansköp.
- Normal ångerrätt då varan ej har levererats ska gälla. Dock så kan hustillverkaren kräva på ersättning för kostnader som min beställning har orsakat dom.

Då kommer vi vidare. Vilka kostnader har hustillverkaren blivit orsakad om jag ångrar köpet nu? Bygglovshandlingarna är inte färdigställda ännu.
 
Där är det inte helt ovanligt med tvister, och jag tror att rättsläget är oklart.