Hej.
Jag skall bygga ett litet rum i ett garage som är i en lada. Nu är det så att morsan har redan isolerat i taket genom att slå upp råspont mot reglarna sedan bara lagt glasfiber ovanpå. Det är som en "kallvind" ovanför garaget eftersom det är som en del av ladan. Så man kan altså bara gå ovanpå garaget och om så behövs lätt byta ut isoleringen.

så i dagsläget är det alltså spont +regel med 1lager glasull sedan luftig "kallvind".

jag skall alltså regla upp väggar och golv i garaget och slå upp väggarna mot den befintloga råsponten. Jag tänker att jag slår upp reglar mot taket med luftspalt mot yttervägg och isolerar (ska använda linisolering) sedan sätter jag upp en ångbroms på väggar golv och tak. Kommer jag få problem med fukt i taket när jag sätter ångbroms på spont? Borde jag byta ut glasullen i taket?

Mvh johannes. Ett tomt rum med träbjälkar i taket, vitmålade väggar, två fönster och en sängstomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt vindutrymme, träbjälkar, isolering på golvet, kablar, suddig bild, ingen synlig person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.