Hej!
Har en bastu nere i källaren. När jag köpte huset sa säljaren att ångbastun aldrig har fungerat, men den "vanliga" bastun fungerar.
Strunt samma tänkte jag bara de går o basta, men nu i efterhand så skulle jag vilja prova på ångbastun, ingen som vet vad de kan vara för fel på en sådan? De kommer helt enkelt ingen ånga.. Kanske inte är rätt ställa att fråga på, men de kanske finns nån här som är händig på bastuaggrigat =)
Bastuaggregatet är ett Tylö Combi 8.
Tacksam för svar!
 
Jag har en Tylö, vet inte vad den heter exakt men funktionen kanske inte är så olika.
Eftersom det är en 8 med så antar jag att det är 8 kW? Min är på 10 kW.
Med den effekten behövs 3 faser. Kolla att det är spänning på samtliga faser.
Det måste även finnas vatten inkopplat. Kolla detta genom att lossa lite på anslutningen.
Det finns även en kontrollpanel till. Kontrollera att den är riktigt ansluten. Om du kollat allt hit och det ändå inte fungerar så kontakta Tylö, de hjälper dig troligen med fler råd.
 
Okej tack,ska kolla de när jag kommer hem. Ovanpå aggregatet är de som ett hål med en sil,där står de vatten,ska tydligen hösas ner vatten där, är de till för ångbastun eller måste man ha vatten påkopplat?
 
Det är kopplat med 3 faser iaf som de ska va för 400 volt, ska bara försöka hitta nåt o mäta med.. Så ångbastun fungerar inte på 230 volt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.