Hej!
Jag har en fundering angående en grannes planer på nybygge ovanför mitt bostadshus (på bilden A). Som det ser ut nu står det en liten sommarstuga där uppe utan el eller avlopp. Hur ser det ut juridiskt att gräva brunn ovanför ett bostadshus när lutningen är ganska markant ner mot mig? Min mark omsluter även sommarstugan som ni ser på bilden, om det skulle göra någon skillnad. Jag vill med andra ord slippa ett heltidsboende så pass nära mitt egna.

Tack! bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O
Finns det detaljplan? kolla ifall bygget strider mot detaljplanen då kan du bråka. Gör det inte det så är det bara le å se glad ut... Du äger inte utsikten.
Finns det ingen detaljplan så ser det lite annorlunda ut. men tror tyvärr inte du har så mycket att säga till om.
 
D09
Låter lite märkligt men resonerade du så när du bosatte dig där på heltid också?

Jag hade gett ett bud på fastigheten och försökt köpa loss den med tanke på att din tomt omsluter den.
 
Redigerat:
Alltså, jag vill inte bråka någon om det här. Jag bara kollar hur det ligger till.

D09, vad menar du?
 
D09
BackenAlex skrev:
Alltså, jag vill inte bråka någon om det här. Jag bara kollar hur det ligger till.

D09, vad menar du?
Du säger att du har ett bostadshus ( året runt? ) , men vill inte att grannen ska ha ett?
 
Fick jag välja skulle jag inte vilja ha ett nybygge så nära, nej. Jag har lagt ett bud på marken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.