Hej!

Jag får dålig värme i mitt ny monterade vattenelement. (Har 1-rörs system)

Misstänker att in och utlopp är felvända. Jag har ett koppel som man ska kunna stänga nertill. Har ett danfoss Ra-ke koppel.

Hur gör man för att stänga det?
Kan man öppna det helt så man får 100% av vattnet igenom elementet? och inte 40% in och 60% vidare i slingan som det är nu....

Om det blir varmast på UT kopplingen så måste det vara felvänt? visst kan man använda en korskoppling då?

Tacksam för svar.
Mvh Magnus
 
http://se.varme.danfoss.com/PCMPDF/V2-25C.pdf
Stänger gör du genom att ta bort det förnicklade locket och skruva in skruven som sitter där under. Jag tror inte du kan få 100 % flöde utan det är fasta flöden på dessa koppel. Lite märkligt är det att det skulle vara felkopplat, men då är ett korskoppel en lösning :)
 
okej, då får man väl hoppas på att en korskoppling får ordning på det. :)
 
Har selv lignende ventiler, M68-RA for enstrengsanlegg, men koblet til tostrengsanegg (hvor idiotisk det enn høres ut). Har derfor spurt rørlegger om det går an å stenge bypassen slik at det ikke går varmt vann direkte i returen. Men rørleggeren sier at dette går ikke an.
 
Regner med at jeg kunne få ned returtemperaturen og dermed utnytte akkumulatortanken mye bedre dersom jeg skifter til ventiler for tostrengsanlegg, eventuelt med strupeventil på returen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.