Du vet om att färjeresan blir dyrare med släp? Fast du kanske åker landvägen?
Jag har själv svettats med ett elände till hästkärra på min första polenresan och det gör jag inte om. Nu låter jag Poltruck hämta grejerna.
Om du prompt ska ha ett släp så har jag för mig att man säljer det billigt på Castorama. Vet dock inte hur det blir med papper etc då.

mvh
David
 
Är det inte lättare att hyra en skåpbil? ??? Tror inte att uthyrarna har samma restriktioner för sådana. :-/
 
Har haft samma problem,
1, Försök låna privat,
2. Det går att hyra stora boogiesläp billigt i Polen, ibland krävs det dock att polsk medborgare "plockar ut släpet". Det hände mig.
3. Det bästa och billiggaste är som David skriver att plocka hem med lastbil, då kan du lasta rejält och samtidigt plocka hem massor av livsmedel för halva priset. Räkna ihop all extra kostnad för släpet det blir inte billigt. Många chaffissar "extraknäcker"
 
Eftersom du verkligen vill ta ett släp så skulle jag satsa på Preem. Pengarna är stora, men det är ju bara pant och jag skulle tippa på att du nog kan pruta ner panten lite genom att visa att du är seriös och att det vore helt orimiligt att du skulle stjäla släpet.

Jag minns när jag hyrde skåpbil på OKQ8, då betalade jag panten med OK-kortet, och eftersom det dröjer innan man får faktura på det så hade jag fått tillbaka panten långt innan jag behövde betala in panten, så det behöver inte ens vara så att du behöver ligga ute med pengar, om du har ett kort med senarelagd betalning (och har tillräckligt hög köpgräns).
 
Varför avboka? Ta det som en minisemester och passa på att fylla bilen med det som får plats. Om du hittar material som du vill köpa så kan du på plats ordna med hemtransport (de stora varuhusen erbjuder detta hem till din adress). Stenaline erbjuder pallplatser på färjan - då får du hämta i hamnen dagen efter godset skickades.

Om det är med Stenaline som du bokat så kan du dessutom säkert boka om datumet...
 
Kolla in Poltruck. Smidigt och prisvärt. Fick en leverans senast idag från dem. Nästa kommer på tisdag.

mvh
David
 
Har Poltruck någon hemsida?

Jag åker till Polen på torsdag med pickup och boggisläp. Det var inte farlit dyrt ca 4000 kr t o r från Karlskrona.
I sthlm förrort finns det gott om mindre uthyrare av släp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.