Hej. Jag har nyligen installerat ett Swegon CASA R5-H Smart EL och är supernöjd.

Dock har jag en fundering angående fukt forceringen. Är inte det ganska "onödigt"?
Nu är fuktigheten utomhus enligt google på 66% och det är antagligen förklaringen till varför regndroppen som står för fuktfocering syns på min display konstant.
Känns som att man överventilerar och ljudnivån ökar ju ondödigt mycket. Fukten kommer ju knappast försvinna när man tar in fuktig luft oavsett!
 
Kolla så att inte filtret är dyblött.
Det är oftast problemet när enheten på jobbet börjar leka luftfuktare... Varför det blir så vet jag inte.
 
Den är väl inställd att starta på en viss luftfuktighet. Om du kan styra den via mobilen så kan du ändra inställningen för fuktstyrningen mellan "av, låg, normal, hög och avancerad". Har sjäv inte märkt att min påverkas av fuktigheten utomhus utan min går igång efter man tex har duschat.
 
M Max R70 skrev:
Den är väl inställd att starta på en viss luftfuktighet. Om du kan styra den via mobilen så kan du ändra inställningen för fuktstyrningen mellan "av, låg, normal, hög och avancerad". Har sjäv inte märkt att min påverkas av fuktigheten utomhus utan min går igång efter man tex har duschat.
Hm ok. Det är en "regndroppe" på displayen oftast när det är fuktig ute.
Men är inte det rätt logiskt? Luften kommer ju utifrån och fukten kan ju inte bara försvinna huxflux?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.