Jag fick nyss hem en sådan superliten sexig media-box från Kina. A95 nått heter den.
Installerade lite appar och justerade lite inställningar. Funkade bra förutom att den är ganska slö. Men, i morse verkade det inte gå att öppna Google Play, där man köper o hanterar appar. Blev bara vit skärm. Tyckte hela boxen låste sig, mer eller mindre. Stängde av några gånger men inget hjälpte. Fick göra fabriksåterställning. Lekte lite mer efter detta och än så länge funkar det.

Lite funderingar.
- SVT Play funkar inte helt med medföljande fjärr, går liksom inte att klicka på play-symbolen. Även andra appar funkade inte helt med fjärr. Löste detta genom att koppla in en trådlös mus. Jag kan dock se att det finns mick-funktioner, där man tex kan söka på google genom att prata. Dock har boxen ingen mic, inte heller fjärren. På nätet ser jag dock andra modeller med mic i fjärr. Även pek-bara fjärrar, alltså rör fjärren fram o tillbaka för att styra muspekaren. Går det bra köpa annan fjärr med mic? kompatibelt?

- Netflix appen ligger redan förinstallerad, o går att starta. Men jag märke av en slump att Netflix INTE gick att hitta i Google Play. Det är android 9 på min mediabox, vilket är ganska nytt. På netflix skriver man att jag måste ha något Play Certifikat(?) för att man ska finna Netflix, men det verkar som allt är som det ska i min box. Vad kan fela som gör att jag inte ser Netflix på Google Play? (i framtiden lär jag ju behöva uppdatera Netflix appen)
 
Har du någon länk till produkten i fråga?
När säger netflix att du måste ha play certifikat är det precis när du startar appen eller en film?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.