Jag trodde detta var ett "skitmärke", men efter att ha läst testet på http://www.idg.se/2.1085/1.254213/basta-tvn-under-10-000 så funderar jag på att köpa en. Vad tror ni om det valet? Jag funderar t.ex. på om kvaliten kan skilja väldigt mycket mellan exemplaren när det gäller billiga märken.
(Jag kan tillägga att jag har vanliga Svensson-krav på mitt tittande, jag är övertygad om att hemmabioentusiasterna tycker att samtliga apparater i prisklassen är värdelösa.)
 
Somsakt, svårt att säga, det är gamal teknik som de använder, och jag vet inte hur det är nu för tiden, men förr kunde de sitta lite olika panler i samma model beroende på vad som gick att köpa upp vid olika tillfällen.

Men rent generellt man får vad man betalar för.
 
Milkshaken
Jag är själv intresserad av Anderssons tv....
Dock verkar det vara en avgrund mellan deras lite gamla och nya modeller,,,, så lägg på nån tusing och ta en nyare... Det räcker för oss Svensson.... (Bara jag kan koppla in mitt enkla surround så är jag nöjd) ..:)
 
Jag har en liten Andersson i byggvagnen, å den har hängt med i 2 år nu, i omväxlande klimat å temperatur, lite kinkig på betraktningsvinkeln i höjdled, annars så är jag nöjd..
 
Man kan får riktigt mycket mer TV för under 10 000:- än vad det där testet visar

Själv köpte jag en Samsung 46B650 för under 10 000:- inkl frakt

dvs en "gråimporterad" 46 tums Samsung i 6 serien (2009 års serie) med deras nya mediespelare inbyggd med internet mm. Kan se på högupplöst nedladdad film från datorn, extern hårdisk eller direkt från ett USB minne.
 
puu skrev:
Man kan får riktigt mycket mer TV för under 10 000:- än vad det där testet visar

Själv köpte jag en Samsung 46B650 för under 10 000:- inkl frakt

dvs en "gråimporterad" 46 tums Samsung i 6 serien (2009 års serie) med deras nya mediespelare inbyggd med internet mm. Kan se på högupplöst nedladdad film från datorn, extern hårdisk eller direkt från ett USB minne.
Var köpte du en sån för det priset? Vill själv ha en sådan...
 
Milkshaken
Hur är det med Bildlysrören efter 3 år på Samsung???
jag har bara bittra erfarenheter av Samsung både vad gäller hårddiskar, cd/läsare, skärmar och tv-apparater.... men hur är det nu?
 
Uffe_Ulrika skrev:
Var köpte du en sån för det priset? Vill själv ha en sådan...
Beställde av Digiswe som fått dåligt omdöme men tog mot faktura så jag hade inget att förlora.
Lång leveranstid då de beställer den när de fått in beställningen men jag fick min i alla fall efter "bara" två veckor. Funkar klockrent och det är samma TV som B655 bara att man inte får Samsung nordens extragaranti men hemservice mm. Men den är inte värd 4000:- enligt mig.
 
En jobbarkompis var lite missnöjd efter ett köp av en billig Samsung från NetOnNet.
Han har Comhem och kollade noga upp så att modellen han tänkte köpa hade digitalmottagare för kabeltv (DVB-C). NetOnNet var billigast så han köpte den där.
När han inte fick igång digitaltvn ringde han Samsungs support. Samtalet löd ungefär.
-Vad är det för modellnummer?
-XXX-yyy1234.
-Står det några siffror till på nästa rad?
-BBB-Q.
-Har du köpt den på NetOnNet?
-öhhh, ja.
-Då är det en tysk TV som dom säljer. Tyskland använder inte DVB-C så mottagare för det saknas i dom modellerna.

Jobbarkompisen fick nöja sig med en separat digitalbox.
 
Jag mailade ett gäng frågor till supporten ang. Andersson-TV:n och det får nog bli en sån.
Ett minus är dock att PVR-funktionaliteten kräver att USB-mediet är formaterat som en enda fat32-partition.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.