vi ska fixa källargolvet i tillbyggnaden från 1976. Rummet har stått oanvänt sedan det byggdes och det är en väldigt grov och ojämn betongyta. Om man lägger flytspackel på, andas plattan fortfarande då? Vi vet inte hur isolerad plattan är. Huset är nyligen dränerat och vi ser inga tecken på fukt. Det syns dock i den gamla delen (från 1936) att det tidigare varit fuktigt. Funderar på att bara lägga nålfilt som golv så att man inte täpper till. Kan det vara bra?
 
  • Gilla
Evreux
  • Laddar…
Ja, flytspackel är inte tätt på någevis, så ni tänker rätt, även vad gäller nålfiltsmattan.
 
  • Gilla
Lars Arvidsson
  • Laddar…
När jag gjorde något liknande för några år sedan så läste jag mig till att man bör använda flytspackel för utomhusbruk om plattan är oisolerad, eftersom sådan tål tillskjutande fukt bättre, vilket man tydligen alltid har vid en oisolerad platta.
 
  • Gilla
Lars Arvidsson
  • Laddar…
Lars Arvidsson Lars Arvidsson skrev:
vi ska fixa källargolvet i tillbyggnaden från 1976. Rummet har stått oanvänt sedan det byggdes och det är en väldigt grov och ojämn betongyta. Om man lägger flytspackel på, andas plattan fortfarande då? Vi vet inte hur isolerad plattan är. Huset är nyligen dränerat och vi ser inga tecken på fukt. Det syns dock i den gamla delen (från 1936) att det tidigare varit fuktigt. Funderar på att bara lägga nålfilt som golv så att man inte täpper till. Kan det vara bra?
Vilken flyttspackel blev det? Finns olika på marknad och jag vill inte köpa något som spärrar fukt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.