Det ultimata sättet att tillaga mat på alla kategorier. Skaffa en BBQ-smoker och sen är du frälst för ever.
Kräver sin man men är en otroligt rogivande hobby som tar tid och åter tid men vilket resultat.

För info Goggla. BBQ smoker:wow:
 
Här syns en bra smoker som kan användas i många olika sammanhang.

Vill du ha tips om hur man gör med denna maskin? hör av dig jag står gärna till tjänst
 
  • 16_______LONGHOR_48583a395c997.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en Oklahoma Joe BBQ-smoker som är som den på bilden fast med större rök dvs. där rökröret sitter på bilden har vi en 40cm trumma ca 150cm hög med rökrör på toppen.

Den används mest vid marknader och mässor eftersom den ryker och luktar och drar uppmärksamhet till sig. Ganska värdelös att grilla smågrejer som korv och grillskivor i men vi grillar hela kotlettrader i den och det blir helt magiskt.

Rätt dyr dock. Tror vi gav 18+moms för 15 år sedan. Men den är som ny fortfarande bara man drar på lite svärtningspasta varje vår.
 
Kör så det ryker
 
Håller med om smokerns förträfflighet.

Har en Weber Smokey Mountain som är makalöst säker i värmehållning, inte så dyr...
 
Skulle se det som en tillgång för tråden om den kunde utvecklas gärna med ideér kring Q-ing.:)
Något som jag funnit vara av betydelse är vad man företar sig under tiden som man väntar på att produkterna i smokern värmebehandlas.

En och annan Öl kanske med fet Rock and Roll el varför inte en mer lugn Contry.d^_^b

En sak som även är viktig är på vilket sätt du behandlar din råvara innan den ska in i kammaren.
Hur gör du? Vilket rub använder du? Kanske rent av hemmekade varor. Låt höra.
Har du kanske något bra receptur på kamben,kyckling,oxbringa mm mm.
 
Gillar BBQ men inte smygreklam. Köp en annonsplats istället.
 
Jag väntar på att någon ska komma med bra förslag
 
Thomas59
Varför köpa då man kan bygga: http://www.roegeovnens-venner.dk/

Kostnad från 0 kr till några hundralappar. Tillfredställelse över att ha byggt den själv=priceless
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.