Funderar på hur jag kan lösa guidekabel ut på en Ö när guidekabeln redan går till avlägsen plats på tomten (trist att 310 bara klarar en guide). Har en smal passage 1,2 m bred 1,5 m lång över en grusgång där jag lagt plattor.
På ön har klipparen vissa svårigheter att hitta hem till laddstationen.
Kan man vända guidekabeln och lägga mot varandra eller måste jag bredda gången för att ha 30 cm mellan "in" och "ut" se bild för exempel?

Nuläge
tomt2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Guide till Ö
tomt1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svårt att se på enbart en skiss. Men om du vill dra ner guiden och vända så måste du nog bredda ingången om du ska dra den dubbelt så som du ritat. Ett annat alternativ är om du lägger den dubbelt och vänder längst bort till vänster istället om det finns mer utrymme där för att sedan dra den vidare till ön. Då blir det ju bara en kabel genom den trånga passagen. Annars kanske klipparen klarar sig bra med guide bara ut till ön. För området till höger verkar den klara bra som det är nu. Men som sagt svårt att ge några bra råd när man inte ser allt framför sig.
 
Är det 30 cm mellan guidekabeln in och ut som gäller eller behöver avståndet vara längre i en korridor?
 
Risken som finns om dom ligger för tät är att den hoppar över ingången och går vidare utan att gå in på ön. Vid såna här tillfällen så är det bara att testa som gäller. Finns inga garantier för att det ska funka. En annan idé som jag fick är om det skulle kunna gå att göra en passage framför huset. Så du drar guiden höger direkt vid laddstationen och rundar huset och över till ön framför huset och sen vidare igenom den befintliga passagen och sen ner på den avlägsna delen till vänster på bilden.
 
Tack för tipset, har också funderat på denna möjlighet.
Då blir det även att göra lite modifiering av begränsningskabeln, måste väl bli på detta sätt man får göra. Lägger man begränsningskabeln ihop antar jag att man får samma beteende som till en ö, dvs att klipparen kör över båda kablarna även i detta fall?

tomt1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.