Söker efter en alternativ lösning till släplist? Den som syns på bild till höger installerade jag. Givetvis var den för kort så något nytt måste inhandlas. Men helst är jag utan släplister.

Vi har två badrum och i det andra badrummet tog jag bort släplisterna vid tillträdet då dom hade samlat på sig alla möjliga avarter till smuts. Känns mycket trevligare att vara utan och bara skrapa vattnet som lyckas ta sig ut.

Jag vill förstås undvika att få in en massa vatten under torktumlaren / tvättmaskinen till vänster om dörren.

Alla tips mottages. Det kanske slutar upp med en släplist trots allt.

Närbild på öppen duschdörr med golvmonterad släplist. Till vänster syns botten av en tvättmaskin eller torktumlare i ett badrum med vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Det ser ut som att grundproblemet är att duschdörrarna är för monterade pga den konstiga kanten mellan golv och vägg.

Enklaste sättet är nog att limma fast en plastlist på golvet till höger om tvättmaskinen.
 
S sinuslinus skrev:
Det ser ut som att grundproblemet är att duschdörrarna är för monterade pga den konstiga kanten mellan golv och vägg.

Enklaste sättet är nog att limma fast en plastlist på golvet till höger om tvättmaskinen.
Japp - Det går uppåt vid kanten mellan golv och vägg... Tanken är ju att renovera något av badrummen inom snar framtid, vilket det blir är där vi vill ställa ett badkar... Att lossa på dörrarna osv och ställa ett badkar på samma plats lär se oerhört konstigt ut.

Tips på plastlist att kunna sätta? Blir väl lim eller silikon av någon art för att få det tätt.
 
BirgitS
N Nucky skrev:
Tips på plastlist att kunna sätta? Blir väl lim eller silikon av någon art för att få det tätt.
https://www.clasohlson.com/se/Duschlist-T-profil-40-mm-x-2-meter,-vit/p/40-8797
Eller flyttbar sarg: https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/badrum/duschtillbehor/duschsarg-och-duschlist/
N Nucky skrev:
Att lossa på dörrarna osv och ställa ett badkar på samma plats lär se oerhört konstigt ut.
Varför då?
Så hade föregående ägare av den här lägenheten gjort eftersom de hade småbarn. Skruvhålen syntes knappt när de var fyllda med silikon i samma färg som kaklet och inte tänkte man på att det var en duschblandare i stället för en badkarsblandare (bekvämare när man skulle duscha i badkaret).
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.