Eftersom rostfria räcken är så ohyggligt dyra undrar jag om det finns några alternativ som ser ungefär likadana ut, det vill säga ser ut som "metall".

Går det till exempel använda vanliga fyrkantrör (i stål) och svetsa ihop till något och därefter måla med rostskyddsfärg?
 
förzinkad kanske? Dem finns färdiga att köpa.
 
kallgalv på burk och måla kanske funkar
 
Aluminium är väl inte allt för dyrt? Men det kanske är fel "färg". Kollegan har det på sitt altanräcke.
 
Om man frångår kravet att det skall se ut som metall, men fortfarande vara underhållsfritt - är det någon som har fler förslag då? Jag som bygger i sten går ibland och fantiserar om att man kanske kunde mura eller gjuta upp ett snyggt räcke! :)

Minns ett reportage på Discovery om en tågstation i Frankrike där allt, och då menar jag allt, var gjort i betong - dom hade supersnygga organiskt formade betongräcken... :)
 
larry78 skrev:
Aluminium är väl inte allt för dyrt? Men det kanske är fel "färg". Kollegan har det på sitt altanräcke.
Går det att arbeta med aluminium på egen hand eller måste man anlita firmor som är experter på det?
 
Beror på hur du menar med arbeta. Svetsning bör väl undvikas om man vill ha kvar beläggningen om man kör med anodisierat aluminium.
 
Milkshaken
Måla med Hammarlack annars... finns i såna färger nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.