Jag har problem med pannkittet runt stosen till min braskamin, det spricker och ramlar av! Jag köpte en burk svart kladd på Bauhaus i vintras, hittar tyvärr inte burken nu så jag vet inte vilket märke det var. Men finns det inget annat? Något mer elastiskt som tål höga temperaturer utan att torka, spricka och ramla av?
 
Fläta och keramiskt lim kanske funkar bättre!?
 
Fläta finns såklart in mot murstocken, med pannkitt utanpå. Har ingen aning om det finns fläta under pannkittet mellan stos-braskamin, men jag tror inte det.

Vad är keramiskt lim, hur funkar det och var får man tag på det? Kan man lägga det utanpå kvarsittande pannkitt, det som trots allt sitter som berget och inte går att få bort?
 
Tror inte att pannkittet utanpå gör någon nytta, låt det ramla av, så länge det inte ryker in.
 
DEt finns gegga som tål värme. I sådana patronen man sätter i "silocon" sprutan
 
RoTe
Jag har enbart fläta till båda mina kaminer, inget klet alls och det fungerar fint.
Går så lätt att sota då när man bara kan demontera allt och dammsuga med grovisen.
 
Jag hittade burken med pannkitt och la på nytt igår. Problemet är att det tyvärr behövs, men nu har jag fixat det som sagt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.