Hej på er. Vi har i sovrummet en vägg med pärlspont upp till ca 110 cm. Framför den väggen står dubbelsängen.

Nu ska rummet renoveras och jag vill riva ut pärlsponten. Den känns omodern och är dessutom en damm- och smutssamlare. Vi vill dock ha någon slags väggpanel upp till åtminstone 120 cm höjd så att att man kan gnugga huvudet mot det istället för mot en ny tapet. Vad har ni för idéer? Väggpanelen fungerar alltså som sänggavel.

Ett alternativ jag har är att köpa ett högblankt enfärgat laminatgolv i en homogen färg och mönster och sätta vertikalt. Tyska Resopal verkar ha mycket att välja på (http://www.resopal.de/kollektionen.html). Baushaus tar in lite av deras grejer, men det är dyrt. Laminatgolvet kostar 595:- per kvm (!)

Har ni fler förslag?
 
Hej

Mitt förslag är att skippa panel på väggen och tapetsera / måla hela väggen istället. För att skydda tapeten från hårgnugg föreslår jag en sänggavel...

Hälsn Wasa
 
Sängavel = nej tack ;)
 
Varför vill ni inte ha sänggavel?

Det känns ju som det mest praktiska i ert fall?
Om ni är less på ngn typ av panel el dylikt menar jag.

Ta en skiva, skumgummi o klä med valfritt material så får ni ju precis de mått o utseende ni vill ha vettja! =)

Ett annat alternativ - oskönt dock- är väl att ha en massa kuddar i sängen ovanför huvudkudden när man ska sova, alt toppluva... :rolleyes:
 
Målad masonite kan vara ett alternativ. Mina köksväggar var klädda med detta när jag köpte mitt hus och et såg inte så tokigt ut.
I annat fall kan man ju måla med lämplig lackfärg el. dyl.direkt på väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.