Hej,
Är helt ny här och har precis börjat fundera på att bygga hus. Har hittat ett som jag är riktigt intresserad av, nämligen Myresjö Harmoni. Någon som har erfarenhet av detta hus? Skulle också vilja veta om någon känner till något liknande hus från någon annan tillverkare? Kan ju vara intressant att jämföra priser, standard osv.

Efter vad jag förstått ligger grundpriset på ca 1.8 mkr.
Hur är då standarden?
 
Vi har byggt ett Harmoni och flyttade in i det i början av maj och vi är kanonnöjda.

Standarden är hög tycker jag. Dock får man lägga till en del vad gäller tapeter och klinker. Det räcker inte riktigt med de pengar som är avsatta i kalkylen och i standard.

Vårt hus kostade ca. 2Mkr med garage/carport och helövervåning.

/ Thomas
 
Jag förmodar att tomtkostnaden ligger utanför de 2 miljonerna?
 
Stämmer bra det. 2 Mkr avser endast helt färdigt hus.

/ Thomas
 
Har en kompis som byggt Harmoni och som objektiv bedömmare har de mycket hög standard, kan tänka mig att de inkl. tomt samt avgifter med inkoppling av el och vatten hamnar på ca 2,5 mkr, då kostar tomten ca 250 tkr
 
Myresjös Kärnvillan är ett alternativ inom familjen. Förhöjt väggliv ger två plan på samma platta.

/Fredrik
 
Vad ligger det på för pris?
 
Jag tror att skillnaden jämfört med Harmoni är i storleksordningen 40000 kr högre beroende på standard förstås. Enklast att kontakta Myresjö för en säker uppgift.

/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.