Är det ngn som har kläm på om det finns liknande produkter på den svenska marknaden som Kickspace sockelfläkt?
funkar.gif
Jag håller på att bygga om på landet, och kommer att ha ett U-format kök framöver, och där passar just den här lösningen rätt bra för mig.

Golvvärme är inget alternativ med det 1 1/4 tums plankgolvet jag har.
 
Om det är priset som avskräcker så har jag sett den till mindre än halva priset på en webshop i England. Tyvärr glömt vilken.

Vi övervägde att ha en tidigare.
 
Jag vet att Jula sålde dessa tidigare för ett bra tag sen till helt andra priser, så visst spelar priset viss roll. Jag har sett denna manick på diverse UK-webbar, kanske kan det vara ett alternativ. Iofs får jag nettopriser av min snickare så det kanske jämnar ut sig med hans ÅF-pris och det faktum att frakten tillkommer på UK-leveransen.

Jag var mest lite nyfiken om det finns ngn konkurrens på just den här produkten i Sverige. Ett nedkapat torkskåp skulle ju iofs kunna göra susen! ::) Typ... :p
 
Och när du vet,då får du gärna berätta vad den kostar på plats i Sverige
 
Jag snackade med dem igen och fick ett pris på frakten: 23.50 GBP. Acceptabelt tycker jag.

Jag har därför beställt en 500E (ren elvariant) med galler och landar då på ett totalpris på 204.98 GBP.
 
Classe, har du fått hem ditt element än ?
 
Nope, jag beställde grejorna den 15:e mars och prylarna är på väg till Sverige nu. Jag räknar/hoppas med att jag har prylarna senast på lördag.
Fakturabelopp inkl frakt: 2834 SEK.
 
Grejorna kom idag sent på em. Prylarna var rejält inslagna med bubbelplast trots att originalkartongerna är redigt stadiga från början.
 
ClasseClas skrev:
Grejorna kom idag sent på em. Prylarna var rejält inslagna med bubbelplast trots att originalkartongerna är redigt stadiga från början.
Hej.
Har det gått bra med KickSpacen?
Hur hanterade du engelska elkontakten?
Satt inte termostaten kopplad till en adapter som i sin tur styr på/avslag av strömmen? Också den engelsk antar jag? Hur gick det?
 
Vad är det för färg på fronten som följer med?
Såg att det fanns div. options att köpa till!
 
Såg på Ebay igår att man kan beställa 240V varianter också för runt US$240 plus US$40 för frakten nånting. Är ju också ett alternativ...
 
ohlgren skrev:
Hej.
Har det gått bra med KickSpacen?
Hur hanterade du engelska elkontakten?
Satt inte termostaten kopplad till en adapter som i sin tur styr på/avslag av strömmen? Också den engelsk antar jag? Hur gick det?
Ten Years Later så duger det att svara... Sorry!

KickSpacen funkar bra på landet, men den bullrar lite mkt ibland även på låga varvtalet. Pga av varierande spänning ute i skogen så blir det tyvärr ett sjungande lagerljud emellanåt. Det är viktigt att installera fläkten lite listigt eftersom en sockellåda är en utmärkt resonanslåda. Jag bytte ut de hårda gummitassarna mot filtdito. Gallret skruvade jag fast med gummibussningar som mellanlägg.
Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-197_l.jpg

Vad gäller termostat så kör jag en avlagd Thorin&Thorin som inte fungerade så bra i villan. Den funkar å andra sidan riktigt bra på landet. Termostaten sitter till höger om fönstret.
 
Redigerat:
  • Gilla
Singooalla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.