Ja, inte för egen del.. det handlar om en äldre dam.

Jag har blivit ombedd att försöka hitta ett mindre alternativ till en S-Type utan att för den sakens skull pruta på den invändig lyxen. (Här skall man tänka vitt läder och träpaneler, inga damasker runt växelspaken.)

Finns det något likvärdigt som är snäppet mindre och som går att få loss som lätt begagnad för max 250 tkr?

2001_Jaguar_S-Type_interior.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BMW, MB , Lexus och Audi borde gå få tillräckligt flärdfulla men max 250 för en lätt beg blir värre.
 
En nyare A-klass kanske? Svårt kanske att hitta just den traditionella "lyx"-stilen som eftersöks...
 
A
X-type är väl lite mindre, i övrigt lika?
 
BMW toksnygg automat växelspak, trädekor på luxuary valet och de finns med ljus klädsel.

Kanske en 330 vore något så får hon ju även lite effekt.
 
MathiasS skrev:
En nyare A-klass kanske? Svårt kanske att hitta just den traditionella "lyx"-stilen som eftersöks...
Hyrde en sån i Norge förra veckan - Skulle vilja säga att den är mer sportig än just lyxig!?
 
MB vill hon inte ha. Lexus har jag funderat på. Hur är det, finns det något mindre än LS 460 i Sverige?

X-type låter som ett alternativ. Problemet med S-typen för henne är att hon är kort och hamnar för nära ratten. Frågan är om det är bättre i X-Type?
 
Är nog inget fel med en Volvo, men har man åkt med en katt i nosen vill man ha en bil som inte alla har.

Lexus har från lilla CT200h som är en Auris till LS640H som är i kllass med S-klass och 7-serie. En IS250 tror jag skulle kunna vara rätt, de landar nog inom budget också. En 3-serie börjar på nästan 300 så det blir nog tight att få ihop en sådan lätt beg för 250.

Synd för henne att Land Rover inte gör mindre bilar än Freelander, de tror jag hade passat henne perfekt. Frun som är 165 hög gillade den men hon tycker iofs om vår X5 också.
 
Redigerat:
Lexus IS 250 är kanske en kandidat. Som den här 2010:an från blocket för 249' med ljust skinn, träpaneler och ingen växeldamask:
bil.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testa bilannonser på blocket och filtrera på t ex Hela Sverige / skinn* / 200'-250' / 2010-

...så får du en hyfsad lista över vilka märken som är aktuella.
 
slacker skrev:
Hyrde en sån i Norge förra veckan - Skulle vilja säga att den är mer sportig än just lyxig!?
Ja det kanske är så. Jag tänkte mer i termer av liten bil, tant, premium och då fastnade tanken på en Merc.
 
MathiasS skrev:
Ja det kanske är så. Jag tänkte mer i termer av liten bil, tant, premium och då fastnade tanken på en Merc.
För övrigt en riktigt liten Merca - Jag med 187 cm fick tvinga bak stolen till det var ca 10-15 cm kvar mellan förarstol och baksäte. Och då sitter inte jag direkt "rally-kalle". Även sportstolar som jag tyckte klämde nog så mycket om revbenen och midjan. Med 92 kilo så så tycker jag att jag är ganska "normal". (Om än läkarkontrollen sa "överviktig"...)

Snygg in och utvändigt men bra liten kärra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.