Ska renovera ett kök men dessvärre finns det inget väggutrymme att sätta ett vanligt vattenburet element och jag kan inte heller köra med golvvärme.

Har för mig att det ska finns nån form av element som man kan sätta i sockeln på köksinredningen men har inte lyckats hitta nåt.

Nån som har några smarta idéer?

-Jonas
 
Vad jag vet finns det el-element med fläkt att sätta i sockeln.
Ser ut som en kupévärmare med ett galler framför att sätta i sockeln.
Jag har för mig att dom är löjligt dyra.
Fungerar nog lika bra att sätta in en vanlig kupévärmare.
Snygga galler att sätta i sockeln framför värmaren finns ju att köpa.
Säkert långt under halva priset i jämförelse med "fina gatan" elementen som ju ändå aldrig syns bakom sockeln!
 
På landet installerade jag en sådan här Kickspace fläktkonvektor från Myson:
funkar.gif
Det finns konvektorer för vattenburen värme eller för elvärme. Jag tycker att idén är fiffig, men jag är besviken på ljudnivån. Jag tycker att den är aningens för bullrig trots att jag har efterjusterat den med dämpkuddar etc. På landet är det acceptabelt, men hemma skulle jag inte tycka att det var OK.
 
Den här Myson konvertern för elvärme är ju bara en maskerad kupévärmare?
 
Canuto skrev:
Den här Myson konvertern för elvärme är ju bara en maskerad kupévärmare?
Jo, det ligger ju nära till hands att tycka. Den är trots allt tystare än en vanlig kupévärmare + att den är testad för sitt användningsområde. Priset är svinigt högt, speciellt i Sverige.

Fläktcylindern är gjord av aluminium så den är robustare än en vanlig kupéfläkt. Likväl kan man fundera över vad man betalar för. Conrad säljer en fläkt för 299 kr som jag är nästan 100 på att den är identisk med Mysons fläkt.
570184.jpg
En värmeförsats 2 x 1000 Watt kostar 199 kronor,
570206.jpg
Teknikhöjden är inte speciellt stor och kopplingsschema finns på sajten, men grejen är att Kickspacen är utprovad för sitt ändamål och det är väl det man betalar för...
 
Kollade runt lite, man kan köpa dem från England för halva priset iofs exklusive frakt men ändå...
 
Det var precis det jag gjorde. Svenska priserna är mkt höga jämfört med UK.
 
Köpte min England med, i nåt gammalt inlägg finns adressen. Komplettera med en trådlös termostat från Conrads så blir det kanon.
 
Jag tog min gamla Thorin&Thorin gvtermostat och det blev riktigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.