Jag har golvvärme i badrummet som styrs av en EB-Therm 200. Den är så krånglig att ställa in så jag använder inte golvvärmen. Jag funderar på att byta till en EB-Therm 355. Den verkar lite bättre men långt ifrån bra. Finns det något annat alternativ? Jag skulle vilja kunna ställa in temperatur vid vilka tider jag vill i ett enkelt gränssnitt, helst i en app på telefonen. Den badrumsfläkt jag ska köpa kan styras så och då fattar jag inte varför inte motsvarande går att göra för golvvärmen?
 
Ingen som vet något bättre än EB-Therm 355? Då får jag väl bita i det sura äpplet och installera en sådan. Sedan får jag väl byta igen om ett par år när Ebeco börjat använda modern teknik... 😀
 
Mikael_L
Byter du termostat så kan du behöva byta golvgivare, så kolla först att den gamla sitter löst i sitt rör och går att dra ut.
Det finns gott om fall där felmontage eller olyckor vid flytspackling eller klinkersättning gör att givaren sitter stenhårt där den sitter.
 
Tack för tipset Mikael_L! Bra att kolla innan jag beställer hem den nya termostaten.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.