Som många andra ska jag flytspackla golvet i en källare med oisolerad platta. Har inte mätt, men gissar att spacklet kommer att bli 2-15 mm. Rummet är ca. 9 kvm. Vi har inga kända fuktproblem, men eftersom det saknas isolering har jag ändå tänkt spackla med nåt som släpper igenom fukt. Det som nämns i alla trådar är Ardex K301. Alla säger att det är bra, men dyrt. Finns det några (billigare) alternativ till K301?
 
skulle tro att de flesta spackeltillverkare har spackel för utomhusbruk / tål tillskjutande fukt, tex så har Mapei sitt Uniplan FR (blev lite osäker nu på de 2 sista bokstäverna)

Problemet är att dom inte flyter speciellt bra, nästan inte alls... K301 mix ska det tydligen vara rätt bra flyt på, har inte provat fast jag bara använder Ardex
 
Tack för svar. Ett annat problem med utomhusspackel är att det ofta måste läggas lite tjockare, medan K301 klarar 2 mm.
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Murexin AM 20 är en liknande produkt som du kan lägga min 2mm, vet dock inte hur denna ligger till i pris.
Personligen aldrig jobbat med Murexins produkter. Har pratat med folk som jämför Ardex och Murexin och säger att det är som Rolls Roys vs. Volvo...
Men antar att denna ligger lägre i pris än Ardex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.