Hej, jag köper en nyproducerad lägenhet där det finns en klädkammare i sovrummet.
Måtten är ca 390cm bred och 120cm djup. Orginalritningen har 4st skjutdörrar som öppnas längsgående.
Min oro är att bara halva djupet blir utnyttjad och att det lika gärna skulle kunna vara 60cm djup. Har ni några bra idéer på hur jag kan utnyttja djupet?

Har annars en idé om att ta bort skjutdörrarna, sätta dit en riktig vägg och öppna upp en dörr från vardagsrummet så att man kommer in från sidan och att det då blir en 120cm bred klädkammare som är 390cm djup. (hoppas ni förstår vad jag menar) Bifogar en bild på planlösningen.

Tack på förhand. 684139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan ju tänka lager på lager.
Om du ytterst underst har en byrå som är låg och lång så blir den en perfekt avställningsyta för kläder, gymväska etc.
Bakom denna kan du ha en eller två plastbackar i höjd som du lagrar elljusstaken, pilsnern eller annat som får plats i 60*40 backar tex. Visst man får krypa lite för att dra ut vissa, men det kan ju passa bra med sässongsbetonad förvaring.

IKEA Malm ett exempel.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40178609/

I en annan del av gardroben kan du ha klädhängare antingen i dubbla lager, eller rakt ut, då får du ca 1m effektiv längd att hänga på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.