Hej!
Jag är rätt nyinflyttad i ett hus från 20-talet (typ lätt moderniserad sekelskiftesvilla) med en hög grund så en trappa leder upp till en liten avsats/altan/veranda? där entrén finns. Denna trappa + avsats är byggd i tryckimpregnerat virke och är i mina ögon inte så snygg. Helt ok byggd och så men jag skulle vilja ha något mer tidsenligt...

Jag har länge nu letat på nätet efter bilder på fina entreér och hittar bara ngn enstaka. Undrar nu om ngn har några tips? En sida enbart för entreér/verandor är väl kanske orimligt men nånting där man kan hitta lite mer samlat material kanske?

Tänker mig något i vitmålat trä.

Tack på förhand

Andreas

1353723030_3051102100.jpg
 
Nog kommer det passa bättre med målat. Trappan är ju ganska lång - är detta huvudentrén? Om man vinklar den i två delar och kompletterar med någon 'platå' kan den ev kännas lite mindre - kanske i kombination med en sittplats för kaffe om detta är i rätt vädersträck. Vad jag förstår har huset byggts till och trappan ligger väl inte optimalt när man ser nedsteget till källaren. Men det är inte helt lätt att få en riktigt snygg lösning. Har själv bott i ett 20-talshus med hög sockel och det är svårt!
 
Jag håller med föregående talare att en vinklad trapp med platå samt ett vitmålat räcke skulle göra enorm skillnad!
 
Jo, jag lutar nog åt något sådant själv. Detta är mycket riktigt huvudentrén.
 
Man skulle kanske bredda den existerande avsatsen åt höger till husets kant? Vad tror ni om det? Men hur/var skulle då trappan sitta...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.