Hej!

Nu innan påsk så får vi tillträde till vårt nybyggda hus. Golvet på altanen är tryckimpregnerat virke. Husfirman sa att vi inte skulle gå barfota på det på ett tag. Nu funderar jag på hur långt "ett tag" är. Går det att påskynda att giftet går ur eller kan man behandla golvet med något? tilläggas bör att vi även är oroliga för katterna som också går på det och sen tvättar sina små tassar. Tacksam för svar.

Mvh Agneta.
 
Men hallå... ingen som läst och ingen som kan svara...
 
L
Har aldrig hört att det ska va farligt att gå på tryckimpregnerat virke?
 
Bara att traska på....
 
Tidigt aprilskämt.
 
hmm klart är ju gift i virket så..hur farligt det är vet jag inte..
men man kanske inte ska låta hunden slicka på fötterna efter man gått på ett giftgolv hehe
 
tjena skrev:
hmm klart är ju gift i virket så..hur farligt det är vet jag inte..
men man kanske inte ska låta hunden slicka på fötterna efter man gått på ett giftgolv hehe
Visst finns det gift i golvet, allt trä innehåller formaldehyd så de är nog bäst att aldrig gå på golvet. ;)
 
Finns ju iaf ingen arsenik i impregneringen längre annat när man inte kände till det när man var yngre och jobbade på brädgård och la in tryckat utan handskar och bakade lös prillor kanske inte var så bra så här i efterhand ;)
 
S
ända som kan bli jobbigt är gröna fötter. inga djur har mått dåligt eler dött här hemma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.