Hej
ska byta golvet på min altan
har haft tanken att lägga golvet lodrätt
från huset och utåt skulle då kunna anvnd 3600 mm
trall och slippa skarvar är det någon som har gjort detta
blir det bra har bara hittat våfrätta golv med skarvar i forumet
någon som har tips

Mikael
 
Bara för att det är ovanligt så behöver det inte vara olämpligt att lägga trall vinkelrätt mot huset. Ett tips kan vara att fotografera huset med befintlig altan och sedan i datorn eller på en utskrift testa med vinkelrätt trall. Bara så att man får en känsla av det hela innan man går igång . . .

Noteras bör väl, att om den tidigare trallen låg parallellt med fasaden, så ligger rimligen de underliggande golvreglarna vinkelrätt mot huset. I sådant fall räcker det inte med att ändra riktning på trallen - då blir det omläggning av såväl golvreglar som bärlinor :D

Fast det kanske du redan har inkluderat i "ska byta golvet på min altan"?
 
badhytten skrev:
Hej
ska byta golvet på min altan
har haft tanken att lägga golvet lodrätt
från huset och utåt skulle då kunna anvnd 3600 mm
trall och slippa skarvar är det någon som har gjort detta
blir det bra har bara hittat våfrätta golv med skarvar i forumet
någon som har tips

Mikael
Jag har aldrig tänkt tanken.:) Men om du gör det kan du väl kasta ut en bild här när du är klar, så man får se hur det blir.
 
Jag har "lodrät" (ja antar att du menar vinkelrätt) golv på båda av mina altaner och är skitnöjd. Jag avslutar med en fris som ramar in hela altanen. Har även en inre fris på en av altanerna som gör en snygg avslutning/början.

N
 
NiBaBaD skrev:
Jag har "lodrät" (ja antar att du menar vinkelrätt) golv på båda av mina altaner och är skitnöjd. Jag avslutar med en fris som ramar in hela altanen. Har även en inre fris på en av altanerna som gör en snygg avslutning/början.

N
Skulle du inte kunna kasta ut en bild, vore kul att se hur det ser ut "inreallife" för som jag skrev tidigare tanken har aldrig slagit mig, men låter ju nice.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.