Hej!

Bygger en cykelförråd enligt byggbeskrivningen från Svensk Trä (http://www.byggbeskrivningar.se/cykelforrad).
Jag att till en 2x2m med 5* lutning istället för 10* lägga ett trallgolv ovanpå takpapp.
Vill gärna låta stolparna fortsätta genom taket och på så sätt få de att hålla upp räcket runt.

Men hur gör jag för att papp och tak ska vara täta för vatten när stolparna går genom tak?

Något bättre tipps på hur jag ska montera runt?



Här är en lite snabbt omgjord skiss av originalet till hur jag tänkte.
Skiss av en cykelförrådsstruktur med mått, visar 2x2 meter ram och stolpar som sträcker sig genom taket för ett räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2000x2000 stor, 3 stolpar på var sida förutom framsidan då ingång blir rätt liten då...
Hammarband och takbjälkar 170x45, stolpar 2x45x90 med hammarband infasad i ena 45an och fortsätter upp sen. Spikplatta 300x100 över hammarbandet och stolpens avsågade 45a fixerar upp 45an igen.
 

Bästa svaret

L
Inte fel med räckets stöd , pappen får du fixa med uppvik takpapp på stolparna kanske min
5 cm upp + andra bitar limmas med klister för takpapp och överlapp , lite knepigt i hörnen men går att fixa med varmluftpistol , pappen mjuknar och går att svänga lite , ingen v-pistol ,
har du tumme med frugan , hennes hårtork duger
 
  • Gilla
TypQxQ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.