Hej..
Jag håller precis på att bygga ett förråd på C,a 20 kvadrat..utanpå detta förråd skall det bli en altan..
men har nu gnuggat geniknölarna duktigt och kommer inte på nå´n vettig lösning..
takstolarna är 50x175 som jag tänkt ha relativt platt c;a 10 cm lutning på 2,60m längd..
hade funderingar på att sen regla 4 tum i framkant och sen helt sonika regla rakt igen.....men..det bygger för mycke man får ju krypa in på loftet som altanen skall vara till..
sen så blir det ju liksom kaka på kaka..först 50x170 en gång å sen en gång till..
nå´n som har en ide på en vettig lösning?
 
Vi gjorde en variant med ett vanligt plasttak mellan bjälklags reglarna. Bjälklaget byggdes 60 cc helt i våg med trykt golv ovanpå. Sedan lade jag in delade långa bitar av billigt genomskinligt plasttak som lutades mot en takränna i slutet av förrådet. Innan jag lade golvet på reglarna så lade jag på syllpapp på reglarna som medförde att ev regn rinner ut på syllpappen under golvet och droppar ner på det korugerade plasttaket och vidare ner i takrännan . Det fungerar kanon för oss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.