Ska bygga ut lite trall för att bygga in badet.
Tanken är även utedusch, pergola, insynsskydd, ett litet utekök och en bar med tappkranar, nåt kylskåp och lite möbler.
Har planen klar till 80% i skallen...

Bild på hur det ser ut idag :D

Trädäck vid hus med möbler och ett oinbyggt bad, samt planeringsmaterial synligt på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer gå sakta tyvärr
Fick inga tips på hur jag skulle kunna göra en takad veranda så det får bli pergola med segelduk som solskydd som går att dra fram och tillbaka
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Tänkte ställa trallen på plattor istället för att gräva för plint, har jordvärme så det skjuter lite på våren.

Bara att gräva bort gräset där plattan ska vara? Behöver man singel eller liknande under?
 
Jag gjorde en altan på plattor och använde justerbara stolpskor för att lätt kunna ändra om plattorna rörde sig. Borrade ett hål i mitten och justerade höjden så det blev jämt tryck på alla. https://www.byggmax.se/justerbar-stolpsko-p238613
 
Hänger inte riktigt med på hur du menar
 
Om man ska gräva ur 10-15cm och sen fylla med singel och padda så får det nog bli plint istället.
Om det är skapligt väder på söndag så får jag nog lov att börja gräva
 
Grävda hål i en trädgård för plintar med röd snöre som riktmärke, en skottkärra och ett spabad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har problem med spabadet så allt har legat på is...
Men naturligtvis så drar man ju igång nåt i slutet av sista semesterveckan :D

Grävt för 5 plint till framkanten som ska gjutas imorgon, har 3 gamla plintar som jag ska prova att använda
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Uppställning av en träbärlina vid ett byggprojekt i en trädgård, med markerad linje och nygjuten betongplatta som stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bärlina, visst kallas det så?, klar

Bärlina av trä förstärkt med spikplåt och ankarskruv över en gjuten platta, placerad vid gräsmark nära utomhusbad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fanns ju såklart inga bra längder...
Har satt en spikplåt på baksidan av skarven och skruvat med ankarskruv, räcker det? Är ca 180cm mellan plintarna och 45x170, blir ju precis bakom badet så ingen kommer ju gå där mer än ibland...

Nyutgjuten betongplatta på mark med en murbrukshink och murarslev på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här var det fyllt med sten modell knytnäve, så jag gjöt en liten platta som får agera stöd här
 
Skruva på en spillbit regel på andra sidan skarven så håller det bra, en bit på ca 80-100cm
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Blir 45x145 som golvreglar, spännvidd på ca 180cm det funkar väl?
Vad är max spännvidd på en sån? Cc600
 
Lägger upp en bild fast jag fick tillsägelse att städa så inte arga snickaren kom :D

Byggprojekt i trädgård med ofärdiga trallreglar och byggmaterial på trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går lite segt men framåt iaf,hade såklart 5.5m från ytterkant till husvägg så det fick bli skarv på reglarna.
Måste tömma badet och ställa det rakt i förhållande till mina uppspända linor, kapa markisoleringen och fylla upp med grus innan jag kan fortsätta med reglarna vid badet.

Väntar på nytt spapack men det går segt det med...:thinking:
 
  • Gilla
Loni3
  • Laddar…
Händer inte så mycket men idag blev det ett ryck
Nybyggd obehandlad trätrall framför ett spabad med verktyg och spikar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska renkapa imorgon, blev för mycket knott ikväll...
 
  • Gilla
Loni3
  • Laddar…
Nybyggd träaltan med spa-bad, byggmaterial och verktyg synligt runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kom en bit sen vart vi ju provbada lite
 
  • Gilla
Loni3 och 2 till
  • Laddar…
Blev ett litet ryck idag igen.
Naturligtvis så saknades det en regel fast jag köpte fler än jag trodde det skulle gå åt idag...
Nybyggd trädäck med verktyg, såg, och byggmaterial runt omkring och en delvis synlig spabad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Själva trappen kommer vara lös så man kan komma åt elskåp och andra luckor.
Ofärdig trätrappa och däck nära ett täckt spabad, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Loni3 och 2 till
  • Laddar…
Ibland ska man på med dumstruten...
Därifrån jag tar första bilden, där står jag i stort sett på den saknade regeln, det såg jag nån timme senare
 
  • Gilla
  • Haha
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Sista bilden, där ska det på 2st brädor till längst ut till höger, del av frisen, dom kommer ju ligga lika som övriga trallen...
Trappen som jag har påbörjat lite på bilden, där blir ju brädorna liggande från vänster till höger, trappen ska gå ändå ut och möta ett insynsskydd, blir det konstigt om jag inte vänder brädorna längst ut lika som frisen?

Eller blir det ännu tokigare?
Eller ska jag sätta sättstegen som frisen och planstegen från v. till h.

Är ca 30-35cm mellan badet och blivande insynsskyddet så där blir det typ ett steg till från trappen och det får agera avställningsyta

Hoppas ni fattar vad jag menar...
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.