Undrar ifall någon använt sig av Bauhaus , Biltemas plast fötter under altan?
Står att den skall klara en vikt på 800kg
Men min riktiga fråga är om den äns finns kvar under altanen efter 3-5 år eftersom det är gjort av plast? Vinter, sommar allt borde ju påverka plasten

mvh kenny
 
  • Svart plastfot för byggnation av altan, designad för att stödja en vikt på upp till 800 kg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Berra86 Berra86 skrev:
Undrar ifall någon använt sig av Bauhaus , Biltemas plast fötter under altan?
Står att den skall klara en vikt på 800kg
Men min riktiga fråga är om den äns finns kvar under altanen efter 3-5 år eftersom det är gjort av plast? Vinter, sommar allt borde ju påverka plasten

mvh kenny
Använd plattor istället.billigare och håller .
 
  • Gilla
Berra86
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Använd plattor istället.billigare och håller .
Den här foten ska ju också stå på plattor så de är ju inte jämförbara alternativ. Du får ju en justerbar lösning vilket är det man betalar för, ett mervärde.
 
  • Gilla
Berra86
  • Laddar…
N
W witten skrev:
Den här foten ska ju också stå på plattor så de är ju inte jämförbara alternativ. Du får ju en justerbar lösning vilket är det man betalar för, ett mervärde.
Billigare att kila med trall..
 
  • Gilla
Berra86
  • Laddar…
Jag hade tänkt beställa ett uterum på 500-600 kg, och under min altan ser det ut såhär, vet inte om den klarar av vikten då stödbenen står på sidan och inte håller trycket under själva reglarna, så ville stötta upp lite under för att vara säker
 
  • Altan under konstruktion med synliga stödben och en skottkärra på grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild till
 
  • Halvfärdig trätrall nära klippor med brädor och verktyg utspridda runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser mer ut som ”fötterna” håller reglarna på rätt höjd men inte som bärande alternativ så trycker borde komma underifrån
 
  • Gilla
helrob
  • Laddar…
Så som du satt träplanks bitarna i ytterkant är där inget som bär vikten, dom håller krampaktigt i.

Dom där plastfötterna finns i en uppsjö olika varianter.
Den du lagt in bild på hade jag bara använt som ett nevilerings verktyg vid tex en konstuktion där man monterar på gjutjärn på balkarna och gräver ett litet men brett hål och fyller med betong i så stålet sitter fast.

Finns variant av den plastfoten som har en balksko alternativt gallelsko också där man ser tydligt att denna kommer sitta fast i planket.
Den på bild har bara 1 fästhål mot planket i en pytteliten tapp på nån cm, och vad man kan se bara 1 fästhål mot fundamentet.
 
Det är tyvärr inte jag som byggt den, så därför jag blev lite orolig om ett uterum på 700-800kg orkar stå där, vill sätta stöttning under balkarna istället som hjälper till hålla upp vikten, för jag litar inte på när det är fäst på sidan av balken, då känns det mer att det är till för komma upp i höjd än att hålla upp altanen för mer tyngder

Har du några bilder att visa på vilka man kan använda ? Tänkte sätta marksten och sedan någon balksko med fot men som ändå sluter runt balken så man kan skriva fast den och gärna justerande då vissa ställen är 20-50cm skillnad ner till gruset under
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.