H
Sitter och försöker hitta något matnyttigt i detta ämne och har sökt både här och där. Hittar lite info från 2014 men inget nytt.

Är det någon här som använder sig av det? de annonserar rätt friskt i radio och för mig som bor på landet med väldigt varierande elräkning med allt från 2700kr/mån till 1500kr/mån hade det varit skönt att bara ha en fast och hyffsad stadig elkostnad.

Därmed undrar jag om någon testat? är det seriöst?

Jag fick för mig att man förbjöd denna typ av flatrate på el.

Tack!!
 
  • Gilla
Robban8
  • Laddar…
Erbjuder de ens fast pris till villabor? Mitt tips är annars att byta elleverantör en gång om året via någon av de jämförelsetjänster som finns på nätet.

För även statistik på elkostnaden så du vet vad den kostar i snitt. Lägg undan de månaderna det är billigare än snittet så får du en fast kostnad. Typ.
 
Alltid.se, är ett fristående dotterbolag till Borås elhandel AB som i sin tur ingår i vattenfall koncernen så det är seriöst
 
Som [SH] säger, kolla en gång i året och byt leverantör. Jag har även lyckats förhandla med Fortum när jag skulle byta senaste år och de erbjöd bättre pris så jag stannade kvar.
 
H
För att återkoppla så fick jag ett förslag där det totalt skiljde 300kr per år. Jag tyckte inte det var tillräckligt för att göra något av det och tackade nej.
 
H Hybenos skrev:
För att återkoppla så fick jag ett förslag där det totalt skiljde 300kr per år. Jag tyckte inte det var tillräckligt för att göra något av det och tackade nej.
Nja 300 kronor på ett år är inte jätte mye men på säg 30 år blir det en hel del stålar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.