Hur får jag saker att sitta på denna vägg?
Allt lossnar efter ett tag... väldigt poröst. Vill få upp cyklarna.

Kan man limma en planka rakt på och skriva i den eller hur ska man göra?

Har något som heter CementRapid också men vet inte om det går att använda här?
 
  • Vägg med tre borrade hål med plastpluggar, skadad ytbeläggning runt hålen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med fyra borrade hål och en cykelkrok monterad intill ett cykelhjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lättbetongplugg brukar jag köra. Fungerar riktigt bra. Har fälgarna till bilen upphängda i sådana utan problem.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har gamla porösa hålstensväggar i källaren med mjuk puts på.
Brukar sätta plugg som denna och är mycket försiktig när jag borrar så hålet inte blir för stort, ofta kör jag med vanlig skruvdragare på hög hastighet istället för slagborrmaskin.
När jag sätter pluggen trycker jag först i lite Tec7 i hålet och låter det härda innan jag skruvar i skruven.
Har funkat kanon...

En grå plastplugg använd för montering i porösa hålstensväggar, med texten "GERMANY" på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok.
Hmm.. kan jag spackla igen hålet med typ casco cementrapid och sen borra där igen?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
S Stefan dV skrev:
Ok.
Hmm.. kan jag spackla igen hålet med typ casco cementrapid och sen borra där igen?
Tror inte du ska borra på exakt samma ställe dock.
Se även till att allt löst är borta innan du spacklar.
 
G
Kolla hur tjock väggen är så du inte borrar igenom men se till att du borrar djup, kanske över 100mm, och sätt pluggen långt in och använd långa skruv.
Ha inget "dyrt" under sen. Hos grannen ramlade vinterhjulen ner på bilen och det blev rätt mycke bucklor...
 
  • Gilla
nicklasf
  • Laddar…
Claes Sörmland
S Stefan dV skrev:
Ok.
Hmm.. kan jag spackla igen hålet med typ casco cementrapid och sen borra där igen?
Ja, det funkar. Peta loss allt löst först och dammsug hålet noga. Sen cementbaserad filler typ Husfix. Det håller.
 
A
Lättbetongskruv eller kemankare! Kemankare löser garanterat uppgiften.
 
Sitter pluggen kvar i hålet men skruven lossnade? Det ska nog inte kunna hända om det inte är fel skruv till pluggen. Större skruv och se till att skruven går igenom pluggen ordentligt.
 
Det är inte så att du använt slagborrmaskin när du borrat? Det slår sönder hålet och gör det omöjligt att få pluggen att fungera. Betongborr och ingen slag- eller hammarfunktion på maskinen.
Annars som andra skriver. Lättbetongplugg eller lättbetongskruv så är det klart sen.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.