Har någon erfarenhet av "Alloc Kitchen Wall" som alternativ till kakel (mellan diskbänk och väggskåp)?
Ser det ut som kakel eller ser det bara "billigt" ut?
Fungerar det bra som stänkskydd, även vid spishällen?

Vi har vita luckor och massiv ekbänkskiva, har du någon uppfattning om vilken färg på stänskyddet som matchar? (Golvet är ekparkett).
 
Har sålt 3 väggar nu och de ser enligt mig absolut ok ut, lite udda och utanför svensk standard vilket jag gillar. 2 av kunderna har kommit tillbaka och talat om att de är nöjda och resultat enligt förväntan.
Ytan är helt tät och borde fungera ypperligt som stänkskydd. Vad som passar är så individuellt så jag vill inte tipsa, utan åk till en butik för att klämma och känna :)
 
Kan man sätta den på kaklet om man t ex vill göra en snabb uppfräschning av köket? Har själv tröttnat på mitt kakel men känns som lite stort ingrepp just nu att riva ned det och kakla om.
 
Funderat på om man inte skulle kunna använda sig av fibo trespo skivan med som stänkskydd som finns i många olika kakelutseénden, visserligen får man ju kapa själv.
 
Var och kikade på detta på bauhaus det var inte alloc utan en annan tillverkare, visst kändes det lite plastigt när man tog på det men är det ingen som vet om det så tror jag definitivt att de flesta skulle tro att det är kakel.

jag själv ska försöka fräscha upp min mors kök lite och då kommer detta var ett utmärkt alternativ för att få det att se lite bättre ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.