P
Hej,

Bor i radhus med s.k. alliancefläkt. Fläkten i köket reglerar varvtalet på en fläkt uppe på taket och så är det ett utsug i varje badrum samt i tvättstugan.

Tycker det är lite halv-segt att behöva gå och vrida i köket om torkskåp eller dusch orsakat fukt, hade varit smidigare med en pax-fläkt som fixar jobbet själv.

Kan man sätta en pax-fläkt vid utsugen eller kommer det inte fungera? Kommer luften tryckas ut på fel ställe, dvs. inte i taket?

Tvättstuga, WC, kök på nedervåning.
Badrum övervåning.

P
 
Åsa Lund
Jag hade nog hellre gjort en injustering så att du har bra flöden på luften i de rummen du nämner. Alltså omfördela inom huset var luften som kommer in sedan sugs ut.
Så har vi gjort och vi är mycket nöjda.
 
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag hade nog hellre gjort en injustering så att du har bra flöden på luften i de rummen du nämner. Alltså omfördela inom huset var luften som kommer in sedan sugs ut.
Så har vi gjort och vi är mycket nöjda.
Låter klokt. Men samtidigt vill man ju ha lite extra kräm ibland, exempelvis vid torktumling och duschning.
 
Åsa Lund
Finns ett forcerat läge för det
Alla utsug ökar lite då
Inte särskilt på en plats
När vi hänger tvätt på ställning i det badrum som har minst luftflöde sätter vi in en avfuktare där. Funkar kanon!
 
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns ett forcerat läge för det
Alla utsug ökar lite då
Inte särskilt på en plats
Jo jag vet. Men som jag skrev i inledande inlägg är det omständigt att behöva gå till köket för det när det finns fläktar som kan göra det med automatik.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns ett forcerat läge för det
Alla utsug ökar lite då
Inte särskilt på en plats
Det är väl det TS vill slippa? Alltså att gå till köket och forcera när man ska hänga tvätt.
 
  • Gilla
pathal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.