Hej.

Kundservice är en gren som man inte tänker på förrän det går åt pepparn. Det här gränsar till reklam, men eftersom det även finns en liten bister sak tror jag det uppfyller forumets regler om saklighet. Häng me'(lite långrandigt, så har ni brådis kan ni hoppa till slutet).

Köpte mig en ger/kap såg förra veckan, efter att ha läst en del på forumet och ville komma igång med renoveringen nu under semestern stod valet mellan Dewalt707 ink bänk eller Makita med dewaltbänk. Metabo och Bosch fanns inget rimligt i lager och jag ville inte vänta flera veckor. Pris och flera olika säljares(från olika affärer) intygande att DW707 är en riktigt bra såg avgjorde. Det blev en 707a.

Så hem, packa upp sågen. Kolla i manualen och konstaterade att den var inte så bra. Så jag fick prova mig fram och tillslut luskade jag ut hur det skulle funka. Men jag kunde inte hitta någon spännback(tving för oss dödliga) att spänna fast brädan jag skulle gersåga. Konstigt tänkte jag för nåt att spänna fast med hade jag ju sett på så många maskiner att jag trodde det ingick i varenda såg. Så jag ringde butiken och han sa att det inte ingick någon, men lovade att beställa hem en. Och deal, han beställde hem en och jag behöll sågen.

Sen tog det en vecka och den så kallade spännbacken dök upp. Det var en riktigt konstig pryl. Inga anvisningar om hur den skulle monteras och glapp och oduglig att spänna med. Klart missnöjd ville jag byta upp mig till en annan såg med en riktig spännare för att hålla fast brädan. Men si det gick inte för nu hade jag ju tagit upp prylen och provsågat ett par snitt. Killen och jag enades om att vi såg på saken helt olika och det gick civiliserat till i alla fall. :'(

Men det kändes konstigt att man inte skulle få byta(jag hade ju erbjudigt mig att köpa någon annan dyrare modell med riktig spännanordning. Så jag ringde upp dewalt och lyckades trots semestertider få tag i en sympatisk kille på deras kundeservice som kunde förstå att jag var missnöjd och inte bara det han tyckte jag skulle gå in och byta så eller ta pengarna tillbaka. ::)

Inte bara nog med det Dewalt killen ringde upp butiken och förklarade hur det funkade och senare på dagen ringde butiken mig och sa att jag kunde komma in och så skulle allt lösa sig. :surprised:

Slutkläm!
Dewalt har en nöjd kund garanti på 30 dagar. Det innebär att man utan knot och besvär ska kunna köpa en dewalt. Om den på något vi inte funkar bra har man rätt att få lämna tillbaka den eller köpa en bättre produkt. Lysnade Dewalt! ;D

Smolket...
Det enda dumma är att jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha en större och dyrare Dewalt med spännare så jag lämnade tillbaka rubbet och nu är jag på ruta ett igen utan såg. I morgon åker jag till Malmö och slappar lite, men kanske orkar jag gå och kika lite på sågar, kan någon tipsa om bra butiker? Metabo KGS303 känns som ett alternativ, men den är rätt dyr så då får det väl bli sågbord från ClasOlsson...
 
Behöver man verkligen en spännare? Det var några såna pryttlar med min såg men jag brydde mig aldrig om att montera dem. Jag håller i brädan med vänsterhanden och sågar med den högra (eller tvärtom i knepiga fall). Det har funkat hittils.
 
Om jag hade en femtiolapp för varje gång jag hört det argumentet eller "du kan väl pressa in en vanlig tving i sågen" så hade jag kunna köpa Dewalts toppmodell tror jag. Till det mesta behöver man nog inte det, men jag är lite hetsig av mig så jag litar inte på att jag inte sågar mig i handen när jag behöver gersåga korta stumpar för att lägga panel runt fönsterna.

Så, jag behöver en och det är räcker som argument för mig och vad som var ändå bättre var att Dewalt höll med mig om att det är mina behov som snickare som är viktiga för dem. Super Dewalt - 10 poäng i kundservice!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.