För ett tag sen skrev du att u hjälpt en kompis bygga en skjutdörrsgarderob av vanlig mdf. Jag har kollat de vanliga leverantörerna, men de tar typ 10 000 för 3 meter garderob, oavsett om det är fint trä eller mdf.

- Vad kom din kompis undan med (pris)?

- Var det svårt?
 
Jag skulle också vilja veta mer om detta.
 
Byggde ett skjutdörrsparti i sovrummet av färdiga furuskivor 61x240cm, limmade och pluggade ihop dem 2 och 2.
Fick tag på över/underskena på utförsäljning på en byggshop och ringde sedan leverantören för att få hjul och glidlister som reservdelar. (Skyllde på att de gamla var utslitna i hjulen ;D.)
Väggen är ca 235cm bred och listerna kostade 600Kr. Beslagen gick på ca 250Kr/st. Behövde 4st.
Problemet med furuskivorna är att de måste förstärkas på baksidan då de annars böjer sig, MDF skulle blivit bra mycket stabilare.
 
Var det svårt att få det rakt, juste passning och så? Det låter lätt på din beskrivning :)
 
Inga problem om huset är rakt :surprised: . Jag lodade från taket och skruvade fast överlisten och lät underlisten ligga löst på golvet tills dörrarna var uppe. Då kunde man lätt göra småjusteringar genom att knacka lite på underlisten före fastskruvning.

Har gjort 10cm breda "väggar" vid sidorna, så att det blev 100% rakt mot skjutdörrarnas kant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.