Hej!
Jag är 27 och jag ycker inte att ni är för unga om. Ni vet själv bäst vad ni vill.

// Erik
 
Hej!
Jag är 27 och min sambo blir 32. Jag kan ibland känna att våran omgivning tycker att vi är lite väl unga.
Huvudsaken är väl att man vet vart man själv står och hur man själv vill ha det.

Vi har en inkomst på ca 26000:- netto och ska bygga för en totalkostnad på 1,9 miljoner.
 
Jag är 24 och min sambo 28 och vi har båda talat om att skaffa hus länge. Att det blev nybygge beror mycket på att vi inte hittat ngt "gammalt" hus som passat oss. Vi har en netto inkomst på 24000kr. Jag är oxå nyutbildad ekonom och hoppas även jag på att inom några år ha lite mer kulor i börsen. Vi ska bygga för en totalkostnad på ca 1 600 000kr.

Jag tror att att de flesta som ska bygga nytt får höra att man är lite galen, att det är för dyrt etc. Men räknar man på det så blir ett nybygge inte mkt dyrare än en "gammal" villa, kanske till och med billigare.

Jag säger som min sambo: Det är bara att satsa! :)

Det viktiga är att ni vet vad ni vill.

Lycka till!

 
Jo, jo, familj har vi redan ;).
Till saken hör väl det att vi inte känner oss särskilt gamla heller.

Ni är ju uppenbart yngre än oss men som sagt, alla är vi ju olika!
Gör det som känns rätt för er vad omgivningen tycker ska man inte lägga alltför stor vikt vid så fram med grävmaskinen!!
 
Hej!

När jag var inte ens fyllda 23 köpte vi vårt förra hus.
När jag var 27½ byggde vi vårt hus (2 år sedan)!

Ska väl tillägga att jag var 21 när vi fick vårt första barn!

Känner Ni att det känns rätt för er att bygga hus: GÖR DET!

Ska ni bygga om ca 2 år hinner ni i lugn och ro bestämma vart ni vill bygga, vilket hus, planera tomt...
Ett råd: Planera så ni får gott om sovrum... Några av våra grannar gjorde det inte... Så när dem fick ett till barn blev deras hus helt plötsligt för litet...

Resa kan man göra när man bli gammal och grå ;D
Det är aldrig för sent att resa och upptäcka världen...

Lycka till!
*Sandra*
 
Jag och min sambo är 28 resp 29 och vi har precis flyttat in i vår villa. Vi har haft lite tur då vi kom med i bostadsracet i Stockholm i rätt tid och hela tiden lyckats sälja våra lägenheter med rejäl vinst. Vi började i en bostadsrätt på 40 kvm, för att sen flytta till en på 60 kvm och sen nu till villa på 180 kvm.

Vet inet exakt vad vår inkomst är då sambo e mammaledig... men den borde väl ligga i trakterna runt 25.000 efter skatt.

Ni är definitivt INTE för unga.
 
Vi köpte vårt första hus när vi var ca. 23-24 år. Huset vi precis har byggt är vårt tredje. Vi är nu 35 och 36 år och har 2 barn.
 
Hej :)

Jag och min sambo är 26 resp 27 år gamla. Vi tycker det känns för oss att bygga nu. Om några år börjar det väl bli aktuellt att skaffa småknottar och då kan det nog vara skönt att ha kommit igång med tomtplanerandet. Misstänker att det kommer att bli den tunga biten då vi inte kommer att snickra på vårt hus själva... Vi bor i ett litet hus idag med en tomt på 600 kvm. Jag tror att det kan vara en liten fördel att ha bott i hus innan man bygger ett nytt så att man får lite olika tankar på vad man vill ha annorlunda och vad man kanske är nöjd med. Vårt nya hus kommer att bli på 152 kvm och 4600 kvm tomt så det är ju lite skillnad ;)
 
Bygg på !!!

Tänk bara på att ha lite luft i kalkylen för att ha kul. ::)
 
Åldern spelar definitift ingen roll. Men man bör vara säker på förhållandet! Om man inte är gifta eller har barn så tycker jag att man ska skriva papper på allt! Någon timme med advokat, det kan vara värt det!

Lycka Till!!!
 
Det spelar väl ingen roll om ni är 21, 32, 43 eller 54? Det intressanta är ju om NI verkligen tror på en framtid tillsammans och om NI tror er ha råd med ett sprillans nytt hus.

Håller med Bumbi; det är nog en vettig grej att spendera en liiiiiten del av budgeten på att gå till en advokat om ni inte är gifta. Hus är en så otroligt stor investering! Hur kära ni än är NU så vet man ju aldrig...

Hälsningar från Lycke som är 30+ och bygger sitt första hus nu tillsammans med mannen jag älskat sedan jag var i din ålder. :-*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.