Hej!
Jag är 27 och jag ycker inte att ni är för unga om. Ni vet själv bäst vad ni vill.

// Erik
 
Hej!
Jag är 27 och min sambo blir 32. Jag kan ibland känna att våran omgivning tycker att vi är lite väl unga.
Huvudsaken är väl att man vet vart man själv står och hur man själv vill ha det.

Vi har en inkomst på ca 26000:- netto och ska bygga för en totalkostnad på 1,9 miljoner.
 
Jag är 24 och min sambo 28 och vi har båda talat om att skaffa hus länge. Att det blev nybygge beror mycket på att vi inte hittat ngt "gammalt" hus som passat oss. Vi har en netto inkomst på 24000kr. Jag är oxå nyutbildad ekonom och hoppas även jag på att inom några år ha lite mer kulor i börsen. Vi ska bygga för en totalkostnad på ca 1 600 000kr.

Jag tror att att de flesta som ska bygga nytt får höra att man är lite galen, att det är för dyrt etc. Men räknar man på det så blir ett nybygge inte mkt dyrare än en "gammal" villa, kanske till och med billigare.

Jag säger som min sambo: Det är bara att satsa! :)

Det viktiga är att ni vet vad ni vill.

Lycka till!

 
Jo, jo, familj har vi redan ;).
Till saken hör väl det att vi inte känner oss särskilt gamla heller.

Ni är ju uppenbart yngre än oss men som sagt, alla är vi ju olika!
Gör det som känns rätt för er vad omgivningen tycker ska man inte lägga alltför stor vikt vid så fram med grävmaskinen!!
 
Hej!

När jag var inte ens fyllda 23 köpte vi vårt förra hus.
När jag var 27½ byggde vi vårt hus (2 år sedan)!

Ska väl tillägga att jag var 21 när vi fick vårt första barn!

Känner Ni att det känns rätt för er att bygga hus: GÖR DET!

Ska ni bygga om ca 2 år hinner ni i lugn och ro bestämma vart ni vill bygga, vilket hus, planera tomt...
Ett råd: Planera så ni får gott om sovrum... Några av våra grannar gjorde det inte... Så när dem fick ett till barn blev deras hus helt plötsligt för litet...

Resa kan man göra när man bli gammal och grå ;D
Det är aldrig för sent att resa och upptäcka världen...

Lycka till!
*Sandra*