Efter inrådan av personalen hos den lokala färghandlaren köpte jag hem Alcro lätt våt till mina väggar som ska bekläs med kakel. Sånn tur var gjorde jag en sökning här på forumet innan jag började spackla!
For tillbaka och förklade läget att enl reglerna skulle det vara cement/gips baserat.
'Visst' sa han, dom körde efter Gvks regler så då skulle lätt våt vara godkänt enligt han men eftersom jag kör på bkr så tog han fram ett gips spackel. Då komm deras hantverkare och rådde mej att inte köpa just det gips spacklet (deras enda) pga hålfastheten och hävdade att lätt våt var mycke bättre änn det... HMM ringde då till en annan hantverkare i stan och även han körde med lätt våt. Vad man blir villrådig!! Vad ska jag ha??? Någon som kan tipsa om nått spackel?? man törs ju int bara hugga nått man ser på hyllan när personalen inte ens vet..
 
Vad har du för väggar? (som gör att du vill spackla..)
 
Gips. Ska lägga duk som tätskikt och killen jag ska läjja bort det till sa att jag skulle spackla skarvarna..
 
Sandspackel (ex. alcro-lätt) ska du inte ha i allafall. Om du har något du vill spackla så ta något starkare, ex husfix. Jag har aldrig använt nå´t spackel i badrum öht.. (Det ska sitta remsor mm över skarvarna i allafall.)
 
husfix är det casco som säljer det? Tyvär har jag ingen återförsäljare av det i stan:(
 
finns det något annat märke som har ett spackel som fungerar??
 
Ok, ser att många tycker det är onödigt att spackla skarvarna och det är det säkert men nu blev jag tillsagd att göra det så då gör ja de :)..
Gypsum, funkar det? lr är det kanske för grov??? behöv skarvarna primas innan?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.