Ska måla om ett rum hemma och fick med mig en hink med alcro basic 7 obruten som jag ska grunda med men han bröt även färgen som jag sedan ska måla med på en likadan hink, så undrar om det ska vara så och vad det är för skillnad på den gentemot de andra som finns med Bas A B C märkt på hinken.
 
alla kulörer på färgproven du ser, utgår från vita bakgrunder, så det kan vara en orsak till att de gjorde så, att färgen skall överensstämma med det du ser på provet.
på fråga b svarar jag att ju kraftigare och mörkare färg som skall brytas använder man olika baser, a, b och c. själv upptäckte jag hur färghandlaren som jag brukar handla av gjorde ett misstag med det här. jag skulle ha två hinkar av kulören lovika, och av någon anledning tittade han inte på burkarna, utan bröt bägge två med samma recept, men med bas a och bas b. det var inte stor skillnad, men tillräckligt stor för att jag var tvungen att börja om i ett hörn på väggarna i det rum jag höll på med. man skall ju börja om i ett hörn när man öppnar en ny burk, men det här var sådan markant skillnad så att jag fick i princip göra en fondvägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.