Hej byggvänner,
jag sitter med bläck på pennan och ska nästan skriva kontrakt med ett företag.

På ett bygge på 1.962.470 kr (leverantörskostnaderna bara, ej tomtkostnader) har vi fått en rabatt (saker + rabatt) på samanlaggt 86.360 kr.
Dvs 4.4 %. ???
Är detta OK eller vad har ni fått?
Ska man kräva mer??

Jag säger som Jonas Gardell ;)
"HJÄLP ! Kan imgen komma och hjälpa mig !"
 
Tycker det ligger i linje med vad som diskuteras tidigare, runt 5% brukar man kunna pressa
 
Ja, det är nog inte helt offside.
Försök med 30 000:- till hos köksleverantören om ni har huset till privat visning. Dvs inbokad visning.

Mvh
 
Mycket bättre än vi som inte fick något!   :-[ Husförsäljaren förmedlade tomten, så det var inte läge för prutning!
 
Tesa skrev:
Mycket bättre än vi som inte fick något!   :-[ Husförsäljaren förmedlade tomten, så det var inte läge för prutning!
Det är alltid läge för prutning! 8)
 
vi fick isolerad carport samt en braskamin contura 580 för en visningshelg, men vad som gjort mig förbannad nu i efterhand är att priset vi fick av husförsäljaren på braskaminen var 40 tkr, när man kan köpa en likadan för 14500:- hoppas värmen stannar i vår kamin när vi bränner 25 papp
 
Du tror inte att priset 40 tkr var monterat i ditt hus?

Undrar Fredrik
 
så är det kanske, är det så dyrt att montera en kamin ?
Det är ca 5 veckor kvar till inflytt så vi får se vad som händer
skall även ringa till försäljaren och fråga
 
och sen var det väl med skorsten, brukar kosta ca 12-15000 kr det också :)
 
Vi har valt till en braskamin (contura C470) o det betalar vi 50 000 för, monterat o klart.
Maken kollade priset på den byggvaruhandel han arbetar i och mkt riktigt så är priset för själva kaminen lägre än så, men sen tillkommer ju att få den på plats. En kollega till honom köpte en likadan kamin och fick betala 60 000 för hela kalaset!!
Så priset från hustillverkaren på 40 000 e nog helt ok :)

/Mia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.