Hej,

Jag har hamnat i lite problem. Har avtalat med en entreprenör att jag ska köpa in VVS lucka efter rörmokaren instruktion till vårt badrum. Jag har efterfrågat info i två veckors tid då vi har slutbesiktning på måndag.

Nu ikväll återkom de att jag ska köpa en Lk våtzon lucka och kakeltillbehör. Jag bor i söderförort till Stockholm och har nu letat efter var.

De föreslog Dahls men de liksom Ahlsell säljer inte till privatperson. Var kan jag köpa detta?

Känner mig lite sur då de har noll framförhållning och jag jobbar dagtid.
 
  • Skärmdump från Ahlsell's webbplats som visar en inköpslista innehållandes en våtzonslucka och ett kakeltillbehör, båda restnoterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Ange företaget som renoverar eller rörmokarens firma som troligen har konto på Dahl och betala med kort, då skickas ingen faktura och du behöver ingen referens.
 
  • Wow
Rejäl
  • Laddar…
Ahlsell säljer visst till privatperson. De kan inte neka om du går in i affären(tror jag?), köp kontant...
De har då funkat i den stad jag bor i, även om de står skyltar utanför att de endast säljer till företag.
Har handlat där över disken flera gånger.
 
Krilleman
Både Ahlsell och Dahl har ej 1882653 som lagervara.
Endast beställningsvara!

Ahlsell har 1882637 upplagd, men den är slut i centrallager.


Är du desperat nog så åker du och hämtar i Jönköping, över 3h enkel resa:
Men jobbar dina hantverkare helg?! 🤔
Produktbeskrivning för LK Våtzonlucka Preseal 550x550 mm med pris, specifikationer och lagersaldo hos olika butiker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Produktinformation om LK Kakelingsbar Design preseal 550x550, artnr 1882653, med specifikationer och lagerstatus. Pris: 1 756,00 kr/st.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den där jäkla luckan ställer alltså fortfarande till med problem? Dyr som bara den, begränsad nytta, ingen annan verkar få tillverka den, och ständigt slut i lager. Vår tidigare badrumsrenovering gick över tiden med 5 v. pga att den inte gick att få tag på..
 
Krilleman
A Alexander HB skrev:
Den där jäkla luckan ställer alltså fortfarande till med problem? Dyr som bara den, begränsad nytta, ingen annan verkar få tillverka den, och ständigt slut i lager. Vår tidigare badrumsrenovering gick över tiden med 5 v. pga att den inte gick att få tag på..
Problemet var väl att han inte fått korrekt info först nu.

Beställa går ju alltid.
Och Rinkaby har den ju på hylla.

Men oj vad dyrt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.