Ett ständigt återkommande intressant jämförelseobjekt: Räntor. Vad har ni fått för räntor? Själv har jag fått följande:

rörligt 2.92.
5 år 3.95.
8 år 4.51.

Kul att se vad andra fått!

 
Rörligt: 2,93
2 år: 3,29
 
3-mån 2,75%
2 år 2,85%
5 år 3,70%
 
Kanontråd, men berätta gärna mer... bank osv...
 
Ja det vore trevligt med mer info !!

Vilken bank har ni?

Hur gjorde ni för att få dessa räntor ?

Mvh
Henke
 
Vi har Lekebergs Sparbank.

Jag gick till olika banker och frågade om vad dom hade och erbjuda. Lekeberg låg högt, men det är v"vår" bank så jag gav dom den lägsta räntan jag fått och bad dom matcha för att vi skulle stanna kvar. Dom gjorde det, till stor del i alla fall....... tilläckligt mycket för att vi skulle stanna kvar!

Nu har dessutom den fasta räntan sjunkit med 0,10 till ! ;D
 
Hur har ni lyckats förhandla till er en ränta som ligger så pass mycket lägre än SBAB’s? Ni måste vara väldigt duktiga på att förhandla.

Ge gärna tips på hur ni argumenterar mot banken. Vi har inte börjat våra förhandlingar ännu, men det kan vara bra att lära sig lite redan nu. ;)
 
Som sagt, det är bara att säga vad man kan få någon annanstans till sin "egen" bank. Det gjorde jag och det var den lägsta räntan han hade gett hittils när jag fick 2.93%. Jag ser att det går att få ner ytterligare lite till, men vad fasen det kanske kommer sämre tider och då kan kanske det vara bra med en bankman man har haft i många år. Det är ju inte så många korvören det handlar om när det är någon tiondel hit eller dit.
Olof
 
Rörlig 2,75%
Bundet 2 år 3,10%
Bundet 3 år 3,60%
Bundet 5 år 4,05%
Topplån 4,10%

Föreningssparbanken Kristianstad 20050120

//Crille
 
(kreditiv 3,0)

3 år : 3,60
5 år 4,10
8 år 4,55
topplån 4,0
bokvar-försäkring på köpet
inga avgifter

Handelsbanken / Markaryd
 
Jag som tyckte att jag hade låga räntor, men ni slår mig på fingrarna!

Är det speciella villkor inför dessa räntor, speciella förutsättningar? Har ni mycket eget kapital att sätta in t ex?

Själv lånar jag allt, ingen insats över huvudtaget. Men allt kommer på bottenlånet.

Crille: 4,05% på 8 år! Berätta varöfr du fått det!
 
Hej,

Det är 4,05% på 5år om du läser noga.
Hade jag fåt det på 8år så hade jag bundet illa kvickt.

Våra räntor är helt utan förhandling. Inga specialvilkor.

// Crille
 
Inga speciella förhandlingar/förutsättningar, blev dock "lockad över" från lokalkonkurenten sparbanken till handelsbanken inför byggstarten.
 
Till Crille -

2.75 % på rörligt var inte dåligt !

Vi har föreningssparbanken i Kalmar och vi har fått 0,66 % rabatt på räntan vilket just nu innebär 2,99 % eftersom föreningssparbankens rörliga står i 3,65%.

Du har alltså en rabatt på 0,9 % på "listade-ränta"?

Om man inte får en rabatt-sats kan man ju inte följa räntan på t.ex. internet.

Mvh
Henke
 
rörlig: 3,10
2 årig: 3,55
5 årig: 4,25
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.