Hej,

Är i slutplaneringen för en badrumsrenovering där jag ska få in en bastu i ett befintligt badrum. Jag vill helst ha aggregatet placerat som position 1 på bilden men undrar då hur jag kan få till ventialtionen.

(Den röda väggen är bastuväggen med luftspalt mot yttervägg)

Alternativ 2 med luft som kommer under dörren men jag gillar inte att aggregatet är där man går, jag vill också flytta dörren till höger för att kunna ha bredare lavar.

Så någon som har någon idé om alternativ 1 eller någon annan bra idé så tas det tacksamt emot.


Badrum-bastu.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt agget på svarta delen
 
Glasdörr med luft inkommande nederkant.

Utlopp luft motstående sida
 
Tack för svar,

Jag hade tankar på att ha agget på position 1 och dra en inluftskanal under den lägre britsen och låta den kanalen myna ut vid sidan av aggregatet. Om jag jag har täckt front på britsarna så kommer inte röret att synas.
 
Är det omöjligt att sätta lavarna på den vägg som är "längst ner" på ritningen ....?

Då löses ju allt...
Förutom att du får fönster i nacken.
 
Nej det blir inte bra, istället för att kunna titta ut mot skidbacken så blir man då att vända baken mot backen, inte trevligt för någon :(
 
Jag tycker alternativ 2 är bäst. Du kan ju göra lavarna bredare 1 m innanför dörren? Inluft antingen under dörren eller genom väggen. Utluft i motstående hörn (som sedan leds tillbaka till badrummet).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.