Köpte en ny häll och den kom med en enfas kabel. Enligt bilden borde jag kunna byta kabel och koppla den till två faser enligt bild på hällen om jag tar bort byglingen och kopplar in en fas till, eller tänker jag fel?
Elsäkerhetsinstruktioner och anslutningsdiagram för olika spänningsnivåer, QR-kod, restriktioner angående skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Du verkar tänka rätt.
 
  • Gilla
Jackass69
  • Laddar…
Om så, så kommer hällen att dela på nollan. Min förra hade en nolla till var fas.
 
A
Jackass69 Jackass69 skrev:
Om så, så kommer hällen att dela på nollan. Min förra hade en nolla till var fas.
spelar ju ingen som helst roll mer än det blir en billigare sladd
 
electroluxaren skrev:
spelar ju ingen som helst roll mer än det blir en billigare sladd
Inbillar mig att hällen inte ger fullt då jag bara bar bara 16amp säkring och hällen begränsar väl utifrån vad den får ut?
 
A
Jackass69 Jackass69 skrev:
Inbillar mig att hällen inte ger fullt då jag bara bar bara 16amp säkring och hällen begränsar väl utifrån vad den får ut?
2*16A är fullt tillräckligt det finns inget i hällen som vet vad du matar den med.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
2*16A är fullt tillräckligt det finns inget i hällen som vet vad du matar den med.
Blir väl bara 1*16 på en fas?
 
A
Jackass69 Jackass69 skrev:
Blir väl bara 1*16 på en fas?
Skulle du inte koppla om enligt schemat?
Annars kommer du att skjuta säkringen hela tiden!
 
electroluxaren skrev:
Skulle du inte koppla om enligt schemat?
Annars kommer du att skjuta säkringen hela tiden!
Det var lite det som var ursprungsfrågan. Den levererades med kabel för en fas och jag undrar om det är ok att koppla den två fas enligt bild.
 
Ja. Du kan koppla den för två faser enligt bild. Nollan är gemensam för alla faser.
 
  • Gilla
Jackass69
  • Laddar…
A
Jackass69 Jackass69 skrev:
Det var lite det som var ursprungsfrågan. Den levererades med kabel för en fas och jag undrar om det är ok att koppla den två fas enligt bild.
Tolkade som du redan bestämt dig och JA det skall du verkligen göra
koppla om till 2 faser alltså
 
  • Gilla
Jackass69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.