Hej. Sniglar, gråsuggor o myror finns i vårt växthus. Snigel medel har jag lagt ut, små vita korn, men vad äter mina sådda rädisor och rödbetor? Helt nertuggat... Finns gråsuggor, som jag vet äter o myror. Vad göra?
 
Det är möss som biter av de små plantorna.
 
A Abies koreana skrev:
Det är möss som biter av de små plantorna.
What??? Möss? Vad gör jag? Det står på tomten, jag kan ju inte ha full koll...
 
Jag tror att hen bara ville skoja?
Vi har i år haft problemet någon typ av gråsuggor i växthuset som ätit upp flera tomatplantor. De blir som en rund boll när de drar Ihop sig, vet inte om vanliga gråsuggor blir så där som en kula? Jag har ingen lösning.
Har själv bytt ut en del jord, och hoppas att det räcker.
 
T Tornugglan skrev:
Jag tror att hen bara ville skoja?
Menar du mig? Det har i år varit den största musinvasion jag någonsin upplevt, antagligen pga av den milda vintern.

Så for det började sticka upp grönt i trädgården i våras blev skotten avknipsade, alla tulpangrupper utom en gick åt. Jag har en stor samling av olika hybrider av vitsippa, av de säkert hundratal som tänkte blomma överlevde en! Trillium, primula, hundtandrot m.fl. blev avknipsade och bladen dras ner till boet. Man kan lätt se den upptrampade autostradan i jorden.

Några växter som jag är speciellt rädd om har varje natt fått en hink som skydd för att sedan plockas bort på morgonen.

Just avknipsade skott är ett tecken på att en mus varit framme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.